סקר אופנהיימר: Wix עשויה להירכש, טבע תחזור לעלות

סקר המוסדיים הישראלים: "לפי חוכמת ההמונים, המגמה החיובית בשוק האמריקאי צפויה להישמר גם בהמשך - 54% מהנשאלים צופים עלייה דו-ספרתית ב-S&P 500 בשנת 2017"

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

אחרי רכישת הענק של מובילאיי, חברת האינטרנט Wix  היא יעד הרכישה הבא בין החברות הישראליות, כך לפחות לפי סקר שערך בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל בקרב גופים מוסדיים מקומיים. 32% מהמשתתפים בסקר סברו כי Wix עשויה להימכר, כשאחריה, בפער ניכר, מסומנות כיעדים לרכישה גילת (8%) ורדוור (7%).

הסקר נערך לקראת הכנס השנתי ה-18 של אופנהיימר בישראל. בין היתר, עולה ממנו כי רוב המוסדיים הישראלים אופטימיים בנוגע להמשך המגמה החיובית בשווקים הגלובליים. "שוקי המניות הגלובליים נמצאים זה כ-8 שנים במגמת עלייה, שאף התחזקה במהלך השנה האחרונה", כותבים אנשי אופנהיימר.

"מדד S&P 500 האמריקאי ממשיך לשבור שיאים, כאשר מתחילת השנה עלה בשיעור של כ-7%. לפי חוכמת ההמונים, המגמה החיובית צפויה להישמר גם בהמשך השנה, כאשר 54% מהנשאלים בסקר צופים עלייה דו-ספרתית במדד בשנת 2017". עוד כ-17% צופים עלייה של עד 10%. כ-30% מהנשאלים מביעים עמדה פסימית ומצפים לירידות במחצית השנייה של השנה, שיובילו לירידה שנתית במדד S&P 500.

רוב המשתתפים בסקר, 64%, מעריכים שהאפיק המנייתי יניב את התשואה הטובה ביותר ב-2017. באופנהיימר מציינים שמאז שהשיקו את הסקר לפני מספר שנים, שוק המניות נותר המועדף בקרב הנשאלים, גם בשנים בהן הציג ביצועי חסר (למשל 2015). יחד עם זאת לדבריהם, בהשוואה לסקרים הקודמים, נתח המשקיעים הצופים ביצועי יתר בשוקי האג"ח ירד ל-6% בלבד. הם מסבירים זאת בירידה דרמטית בתשואות, המגבילה את פוטנציאל העלייה באפיק זה.

"ייתכן כי ירידת התשואות הובילה את המשקיעים בעלי ההשקפה הדובית לחפש תחלופה לאפיק האג"ח, והם מצאו אותה בזהב", כותבים אנשי אופנהיימר. הם מוסיפים ומציינים כי 23% ממשתתפי הסקר בחרו באפיק זה, שהניב מתחילת השנה ביצועים דומים למדדי המניות האמריקאיים, אך ביצועי חסר לעומת מדד MSCI העולמי. 7% בחרו בנפט כאפיק ההשקעה המועדף.

לשאלה באיזה אזור גיאוגרפי יניב שוק המניות את הביצועים הטובים ביותר, התשובות התחלקו כך: 40% לשוק האמריקאי, 30% לאירופי, 20% לשווקים המתעוררים ו-10% - יפן. בשוק האמריקאי, מצפים המוסדיים הישראלים שהסקטור שישיג את התשואה המירבית בשנה הקרובה יהיה הטכנולוגיה - 35% העריכו כך, לעומת 23% שבחרו בפיננסים, 15% בבריאות, 14% בצריכה ו-13% באנרגיה.

בזירת המאקרו נשאלו שאלות על מדיניות הפד והתשואות הצפויות לאג"ח ממשלתיות ארוכות. כמחצית מהנשאלים מעריכים שהתשואה ל-10 שנים תעמוד בעוד שנה בטווח של 2.5%-3%. רק 7% מצפים לחזור לרמות נמוכות מ-2%. מחצית מהנשאלים צופים שלוש העלאות ריבית במהלך 2017.

אם נחזור לחברות הישראליות, בשאלה איזו מניה תניב את התשואה המירבית עד מאי 2018 סומנו שתי מנצחות, עם 18% מהנשאלים כל אחת: Wix וחברת האנרגיה הסולארית סולאראדג'. באופנהיימר מזכירים שבשנה האחרונה Wix הובילה את העליות בקרב הישראליות (300%) וסולאראדג' דווקא הובילה את הירידות (50%). כ-13% בחרו את טבע, כך שלאחר הירידות החדות בה בחודשים האחרונים נראה שיש מי שמעריך שינוי מגמה, ואחריה טאואר (11%) ורדוור (9%).

איזו מניה ישראלית
 איזו מניה ישראלית