בגאצקיס פוטר ממכבי ת"א; אריק שיבק מונה רשמית למחליפו

עוד זעזוע בהיכל: הלטבי פוטר אחרי חמישה חודשים בעקבות ההפסד לאשדוד ■ שיבק, שהסכים להגיע רק עד תום העונה הנוכחית, יחליפו ■ במקביל: הסכמות בהנהלה בנוגע לניסיון להחזיר את דיוויד בלאט

אריק שיבק / צלם: רויטרס
אריק שיבק / צלם: רויטרס

מאמן חמישי במכבי תל-אביב העונה. איינארס בגאצקיס פוטר היום (ג'), אחרי שההנהלה ערכה ישיבת חירום בשעת בוקר מוקדמת בעקבות ההפסד אמש למכבי אשדוד ויוחלף באריק שיבק, שהסכים לקחת את התפקיד עד לתום העונה הנוכחית בלבד. שיבק יגיע למסיבת העיתונאים לפתיחת הפלייאוף בשעה 14:00, כמאמן מכבי תל-אביב.

שיבק, בן 60, הגיע אשתקד למכבי ראשון לציון באמצע העונה וזכה באליפות. לפני שנתיים הגיע להפועל אילת באמצע העונה והעלה אותה לגמר הפלייאוף. בשני המקרים הוא ניצח את מכבי תל-אביב בחצי הגמר, מה שאולי תרם להחלטה למנות אותו.

בגאצקיס, בן 50, מסיים את הקדנציה במכבי תל-אביב אחרי קרוב לשישה חודשים. הוא מונה לתפקיד בחודש דצמבר ועזב את משרתו הקודמת כעוזרו של דיוויד בלאט בדרושאפקה. מאז הוא הספיק להצעיד את הצהובים לזכייה בגביע, אבל גם לא הצליח לייצב את הקבוצה ביורוליג ובליגה המקומית, בה הפסיד 12 משחקים לעומת 10.

העונה הבאה, הגם שהיא נמצאת מעבר לפינה, נראית רחוקה מתמיד - אבל במכבי תל-אביב כבר מנסים למצוא את הפתרון שיוציא אותם לדרך חדשה. בימים האחרונים התגבשה הסכמה בין ראשי המועדון בנוגע לרצון לראות את דיוויד בלאט שוב על הקווים ביד אליהו.

הכישלונות החוזרים ונשנים בניסיון לאתר מאמן שיצליח להיכנס לנעליו של בלאט הביאו גם את הגורמים בהנהלה, שלא ממש הסתדרו עם המאמן המעוטר, להתיישר ולהבין כי הוא האיש הנכון שיוכל לשקם את המועדון. כפי שדווח כאן לפני יומיים, בדרך לאיחוד ישנם לא מעט מכשולים: החוזה עליו חתום בלאט בדרושפאקה, ענייני המיסוי שעשויים להקשות עליו לשוב לישראל והגירעון של מכבי שצפוי להביא לקיצוץ בתקציב. עם זאת, במכבי מתכוונים למצות את הניסיונות להחזיר את המאמן הישראלי לפני שירימו ידיים.

מאמנה הליטאי של ז'לגיריס קובנה, שרונאס יאסיקביצ'יוס, היה ונותר מועמד מוביל, ואולי אף ריאלי יותר.

היו"ר שמעון מזרחי דרש את פיטוריו המיידיים של המאמן, אחרי שאמש רשמו הצהובים הפסד נוסף, הפעם 80:100 למכבי אשדוד במחזור האחרון, מה שקבע כי הקבוצה תסיים את העונה הרגילה במקום הרביעי - הכי נמוך שלה אי פעם. מזרחי שוחח עם דייויד פדרמן על בגאצקיס, וגם במהלך פסקי הזמן אמש היה פעיל מאוד וניסה לדרבן את השחקנים. בקבוצה הסבירו אתמול: "אף אחד בקבוצה לא מוותר על האליפות, אבל בשביל זה צריך מישהו שיוביל את הקבוצה, וכרגע לא נראה שיש הרבה שמאמינים במאמן וביכולת שלו להוציא את הקבוצה מהמשבר. כל הקבוצה מתמוטטת והוא מדבר על קליעות".

גיא פניני סיכם אמש עוד הפסד: "לא חשבתי שנראה ככה, חשבתי שנבוא עם אנרגיות אחרות, אבל טעיתי. הקבוצה שרצתה יותר ניצחה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להתאפס. אנחנו נכנסים לפלייאוף בו כולנו מתחילים מאותה נקודה ויש לנו את יתרון הביתיות. אנחנו מאוד מעריכים את הרצליה, הם ניצחו אותנו השנה שלוש פעמים והגיע הזמן שנתחיל לנצח אותם".

על המשמעות של יתרון הביתיות: "למרות המספרים ולמרות הכל, כולנו יודעים את המשמעות של ההיכל שלנו, בטח שבפלייאוף שהקהל יגיע וייתן את הדחיפה. אני יודע שהוא יגיע ויהיה לנו יתרון".

על העונה המסויטת של הצהובים הוסיף: "לנתח ולהבין נוכל רק בסוף העונה. אין זמן עכשיו לדעת למה זה קורה. עכשיו אנחנו צריכים לבוא בגישה הכי נכונה וטובה למגרש ולעשות הכל כדי לנצח. כדי להבין את הדברים היותר עמוקים ולמה הכל תמיד חוזר על עצמו, לאנרגיות האלה וליכולת הזאת, צריך יותר זמן. אני חושב שכולנו מבינים מה זה פלייאוף. זו גישה שונה, אווירה שונה. כל השחקנים יודעים מה נדרש כדי לנצח סדרה".