נעילה מעורבת בוול סטריט; פורד תקצץ כ-20 אלף משרות

פרשיית טראמפ-רוסיה מטלטלת את השווקים ■ מניית הום דיפו עלתה לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים - שהכו את תחזיות הרווח ■ נתוני מאקרו מאכזבים לענף הבנייה בארה"ב

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת.

 

ברקע המסחר: הדיווחים כי נשיא ארה"ב טראמפ חשף מידע מסווג בפגישתו בשבוע שעבר עם שר החוץ הרוסי לברוב. טראמפ עצמו אישש את הדיווחים, והודה כי מסר מידע מסווג לרוסים אך סייג בכך ש"יש לי את הזכות לעשות כך". בהמשך היום דיווח "הניו-יורק טיימס" כי מקור המידע שחשף טראמפ הוא בשירותי המודיעין הישראליים - עובדה שעלולה להעיב על ביקורו המתקרב של נשיא ארה"ב בישראל.

בגזרת המאקרו, היום פורסמו נתוני התחלות הבנייה ורישיונות הבנייה לחודש אפריל. התחלות הבנייה רשמו ירידה של 2.6% ל-1.17 מיליון התחלות בחישוב שנתי, זאת לעומת צפי לעלייה דווקא ל-1.26 מיליון. רישיונות הבנייה רשמו גם הם ירידה, הפעם של 2.5% ל-1.23 מיליון רישיונות, זאת לעומת תחזית לקריאה של 1.27 מיליון.

ענקית הרכב פורד מוטורס  נסחרה על רקע דיווחים על תוכניות לקיצוץ בכוח-האדם העולמי שלה, בין היתר בשל הרצון להעלות את רווחיה. הקיצוץ, בהיקף של 10% מהעובדים בחברה המונים כ-200 אלף איש, צפוי לחסוך לחברה עלויות שנתיות של כ-3 מיליארד דולר.

עונת הדוחות מתקרב לסיומה, והיום מדווחות, בין היתר הום דיפו  , סטייפלס  ואורבן אאוטפיטרס . דוחות הום דיפו הכו את תחזיות הרווח, לאחר שהחברה רשמה רווח של 1.44 דולר למניה, לעומת הצפי לרווח של 1.34 דולר למניה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]