קדחת הסייבר: Karamba Security גייסה 12 מיליון דולר

החברה מפתחת פתרונות סייבר עבור רכבים המחוברים לאינטרנט ורכבים אוטונומיים

קרמבה סקיוריטי / צילום: אורלי לנדאו
קרמבה סקיוריטי / צילום: אורלי לנדאו

סייבר סקיוריטי ורכב חכם - שתי תעשיות מאוד מצליחות בהיי-טק הישראלי, אז מה הפלא שחברה שפיתחה פתרון סייבר סקיוריטי לרכבים חכמים תצליח לגייס לא מעט במהלך שנה אחת. Karamba Security, המפתחת פתרונות סייבר סקיוריטי לרכבים המקושרים לאינטרנט ולרכבים אוטונומיים, גייסה 12 מיליון דולר בסבב B, והשלימה מאז הקמתה גיוס של 17 מיליון דולר.

לפי הערכות חברת המחקר GSMA, השוק העולמי של סייבר סקיוריטי לרכב צפוי לצמוח מ-17 מיליון דולר ב-2015 ל-1.1 מיליארד דולר עד סוף 2020 - שיעור צמיחה שנתי של 102%. Karamba יצרה פתרון הגנה ומניעה של פריצות סייבר לכלי רכב, המונע את שינוי הגדרות היצרן של הרכב וחוסם ניסיונות האקינג של רכיבי הרכב (ECU) הנגישים לרשת החיצונית. "גישה דטרמיניסטית זו מבטיחה שהאקרים נחסמים כבר בשלב ניסיון החדירה לרכב לפני פגיעה בבטיחות הנוסעים והנהג", כך לפי הודעתה.

"כש-Karamba הכריזה לראשונה על הפתרון שלה באפריל 2016, תעשיית הרכב התמקדה בבדיקת פתרונות אבטחת רשת שהותאמו לעולם הרכב. פתרונות אלו מבוססים על מודלים סטטיסטיים החשופים להתרעות שווא המכונות false positive. התרעות שווא אלו עלולות לסכן חיים. דוגמא לכך היא שהבלמים לא יעבדו, בשל הוראה לגיטימית, שזוהתה בטעות כזדונית ונחסמה. הפתרון של החברה מציג שינוי תפיסתי ומעשי", נאמר בהמשך ההודעה.

"מניעה היא המפתח. הטכנולוגיה שלנו דואגת לכך שרק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל לעבוד ברכב, ולא שום דבר אחר", אומר עמי דותן, מייסד-משותף ומנכ"ל החברה. "ברגע שהמערכת מזהה קוד זר, או ניסיון למתקפת in memory , היא מונעת ביצוע שלה".

בתוך פחות משנה מרגע שקרמבה הציגה את הפתרון שלה, הצליחה החברה להגיע ל-16 התקשרויות עם ספקיות רכבים וספקיות ציוד ליצרני רכב. "אבטחת רכב צריכה להיות ממוקדת בבטיחות הצרכנים, ולא בביטחון המידע", אומר כריס אינגליס, לשעבר סגן מנהל ה-NSA וכיום שותף מנהל ב-Paladin Capital, אחת המשקיעות בחברה. "איומים מצד מדינות, האקרים ודרישות כופר ממשיכים להיות תופעה המתרחבת וגדלה, ומאיימת על בני אדם בכל היבט של חייהם. אנחנו לא יכולים יותר להרשות לעצמנו להסתפק בתגובה לתופעה זו. עלינו להקדים אותה. בהיבט זה, הגנה מפני מתקפות סייבר בתחום הרכב דורשת עצירה של המתקפה לפני שההאקר מצליח לחדור לרכב".

"מצד אחד, אנחנו רואים בעתיד פוטנציאל גדול כשהמערכות המוטמעות ברכבים יהפכו אותם לבעלי עוצמה רבה", אומר טד טאצומי, מנכ"ל Presidio Ventures, אחת המשקיעות בחברה".

Karamba Security

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: פתרונות אבטחת סייבר לרכבים

מייסדים: עמי דותן (מנכ"ל), דודי ברזילי (יו"ר), טל בן דוד (סמנכ"ל מו"פ) ואסף הראל (סמנכ"ל פיתוח עסקי)

סך גיוסי הון עד כה: 17 מיליון דולר

מספר עובדים: 20, 13 מתוכם בארץ

בעלי מניות עיקריים: הקרנות YL, Fontinalis, גלנרוק ישראל, Paladin Capital Group - קרן השקעות אמריקאית ממוקדת בשווקים ממשלתיים ומסחריים בתחומי ביטחון ומודיעין; Liberty Mutual Strategic Ventures - זרוע השקעות ההון סיכון של חברת הביטוח הגלובלית ליברטי ואחרים