קרן פורטיסימו תמכור מניות קורנית דיגיטל בעד 108 מיליון דולר

הצעת מכר שנייה של פורטיסימו בחברת מערכות הדפוס, לאחר שבינואר מימשה מניות ב-90 מיליון דולר ■ מניית קורנית עלתה ב-75% מתחילת השנה

בתחילת השנה מכרה קרן ההשקעות פורטיסימו מניות של חברת קורנית דיגיטל  ב-90 מיליון דולר, באקזיט מוצלח מאוד. מאז המשיכה מניית קורנית לטפס, וכעת נערכת פורטיסימו לממש חלק נוסף מהחזקתה בחברה, תמורת עד כ-108 מיליון דולר.

קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, היא בעלת המניות הגדולה בקורנית, העוסקת בייצור ושיווק מערכות דפוס דיגיטליות תעשייתיות לצורך הדפסה על בדים ופריטי לבוש. קורנית, המנוהלת על ידי גבי זליגסון, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 742 מיליון דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-75% מתחילת 2017.

נכון לסוף פברואר (מועד הדיווח האחרון), פורטיסימו מחזיקה ב-26.3% מהון המניות של קורנית - החזקה בשווי נוכחי של 195 מיליון דולר. אתמול דיווחה החברה על כוונתה של פורטיסימו לבצע הצעת מכר של 4.25 מיליון מניות קורנית שברשותה, שבמחיר הנוכחי של קורנית שוויין הוא 94 מיליון דולר. החתמים בהנפקה הם ברקליס וסיטיגרופ, ותינתן להם האופציה לרכוש בתוך 30 יום מההנפקה כ-638 אלף מניות נוספות, בשווי נוכחי של כ-14 מיליון דולר.

השווי גדל פי 32 בשש שנים

בהנחה שפורטיסימו תמכור גם את המניות הנוספות, היא תרד להחזקה של כ-11% מקורנית. פורטיסימו קיבלה ב-2011 את השליטה בקורנית, לאחר שהשקיעה בה 16 מיליון דולר בלבד, לפי שווי של כ-23 מיליון דולר - כלומר, כיום שווייה של קורנית גבוה פי 32. לפני ההנפקה הראשונית של קורנית בנאסד"ק, באפריל 2015, פורטיסימו החזיקה ב-70% מהחברה, ולאחריה דוללו החזקותיה.

קורנית הונפקה לראשונה במחיר של 10 דולר למניה, לאחר שהחברה נאלצה לחתוך את השווי המבוקש בהנפקה ולגייס פחות ממה שקיוותה, אבל ביום הראשון שלאחר ההנפקה זינקה מנייתה ב-40%. מאז ההנפקה ועד היום, מניית קורנית יותר מהכפילה את ערכה, והיא נסחרת כעת בשווי הקרוב לשיא (השיא במניה נרשם לפני כשבוע - 22.4 דולר לעומת כ-22.2 דולר כיום).

בתחילת 2017 החזקות פורטיסימו בקורנית היו כ-48.5% מהחברה, ובינואר היא מימשה חלק מהחזקתה, כשמכרה מניות תמורת 90 מיליון דולר, לפי מחיר של 16.5 דולר למניה. ההנפקה זכתה אז לביקושים גבוהים, ובמקביל לפורטיסימו, גם המנכ"ל זליגסון מכר מניות תמורת כ-1.5 מיליון דולר. כיום מחזיק זליגסון בכ-1.5% ממניות קורנית, בשווי נוכחי של קרוב ל-11 מיליון דולר.

לצד הצעת המכר ביצעה קורנית עצמה הנפקה של מניות חדשות - מהלך שהכניס לקופתה 38 מיליון דולר. ההנפקה בוצעה זמן קצר לאחר שקורנית הכריזה על הסכם שיתוף פעולה רב-שנתי עם אמזון העולמית, שבמסגרתו תספק החברה לאמזון מערכות דפוס, דיו ושירותי תמיכה שלה, במסגרת תוכנית Merch By Amazon, המתמקדת בהדפסה בהתאמה אישית של עיצובים על חולצות על פי דרישה. ההסכם מאפשר לאמזון לרכוש עד 8% ממניות קורנית במחיר של 13.04 דולר למניה, כפונקציה של רכישות מהחברה בהיקף של 150 מיליון דולר על פני חמש שנים.

השקעה בחברות לפני נקודת מפנה

קרן פורטיסימו פועלת בצורה ממוקדת של השקעה בחברות בוגרות הנמצאות לפני נקודת מפנה, כך ששינוי בהתנהלותן והזרמת הון עשויים להאיץ את הצמיחה שלהן. עיקר הדגש הוא על חברות מתחום הטכנולוגיה והתעשייה, שבהן היא מזהה פוטנציאל לאפסייד משמעותי. הקרן שהוקמה לפני יותר מעשור, גייסה מאז כמיליארד דולר בארבע קרנות, בעיקר מגופים מוסדיים מקומיים.

קורנית פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הראשון של 2017, וסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון השני. ברבעון הראשון הכנסות החברה על בסיס Non-GAAP צמחו בכ-28% ל-28 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והרווח התפעולי גדל ב-53% לכ-1 מיליון דולר. על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), קורנית רשמה הפסד תפעולי רבעוני של כ-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. נתוני ההכנסות והרווח התפעולי היו בהתאם לתחזית שסיפקה הנהלת קורנית.

בשורה התחתונה, קורנית רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי (GAAP) של 1.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 226 אלף דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP החברה רווחית, עם רווח נקי של 600 אלף דולר - כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל.

ברבעון השני מצפה החברה להכנסות בטווח של 28.2-31.2 מיליון דולר - נמוך מצפי האנליסטים. קורנית מעריכה את שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני בטווח של 5% עד 10%.

גבי זליגסון / צילום: איל יצהר
 גבי זליגסון / צילום: איל יצהר