להיט בעמק הסיליקון: שלל אפליקציות ייעודיות לעושים דיאטה

בקליפורניה עושים דיאטה לקראת הקיץ ■ הלהיט העכשווי: דיאטה קטוגנית שמתירה צריכת חלבונים ושומנים בשפע ■ ובעמק הסיליקון, כמו בעמק הסיליקון, פותחו שלל אפליקציות ייעודיות

אפליקציות לדיאטה קטוגנית. אין כניסה לפחמימות / צילומי מסך
אפליקציות לדיאטה קטוגנית. אין כניסה לפחמימות / צילומי מסך

כשחושבים על קליפורניה, עוד לפני המארק צוקרברגים והאילון מאסקים של עמק הסיליקון, חושבים בעיקר על דקלים גבוהים, חופים זהובים והרבה מאוד ביקיני וקוביות בבטן. קליפורניה היא מדינת החוף של החוף המערבי בארה"ב, וכשהקיץ מתקרב בצעדי ענק - יותר ויותר קליפורניים מתמקדים קצת פחות בעניינים שוליים כמו להציל את העולם מההתחממות הגלובלית או מלחמה גרעינית, וקצת יותר בעניינים ברומו של עולם כמו איך לחסוך בפחמימות ולהעלות את מסת השריר. אתם יודעים, עניינים של קיץ על החוף.

הלהיט החדש בקרב הקליפורניים הוא הדיאטה הקטוגנית שעיקרה משטר דיאטה רצחני למדי, שבו נשללות לחלוטין פחמימות אך שומנים וחלבונים נצרכים בשפע - עד כדי שהגוף נכנס למצב שבו הוא מתחיל לשרוף בעצמו את השומן באופן מואץ ובכך מחסל גם את מאגרי השומן הצבורים. לא בטוח שאמי הדיאטנית תאשר את התיאור הזה (או את הדיאטה עצמה, שזכתה להרבה ביקורת - שכן במקור היא פותחה עבור אנשים עם הפרעות אכילה ולא עבור מתייפייפים על החוף), אבל הרבה מאוד אנשים נשבעים ש"קטו" (כפי שקוראים לדיאטה בלשון חיבה כאן) שינתה להם את החיים.

הדיאטה דורשת מאמץ לא קטן ומשמעת גבוהה מאוד בגלל האיסורים הרבים שבה, חוסר היכולת לטעות (ש*כן כל פחמימה יכולה "לשבור" את המאמץ לגרום לגוף לעבור למצב קטוגני של שריפת שומן עצמית) וההרגלים שהיא מכתיבה - מה שאומר שיוצרי האפליקציות נקראו לדגל.

כמה וכמה אפילקציות התפתחו כאן בשבועות האחרונים והפכו לידידותיהן הטובות של משוגעי הקטו.

הפופולרית ביותר היא אפליקציה בתשלום העונה לשם KetoDiet App. האפליקציה מוגשת בשתי גרסאות. ה"רזה" יותר תמורת 2 דולר בלבד כוללת 94 מתכונים בעלי הרכב פחמימות נמוך ו-186 מתכונים ספציפיים לדיאטת הקטו - כמו גם הסבר מלא על עקרונות הדיאטה ופיצ'ר מיוחד לסיוע בקניות כדי לאפשר לחובבי הדיאטה לרכוש את המוצרים הנכונים.

הגרסה המלאה של האפליקציה, שעולה 7 דולר, מציעה אופציות מתקדמות כמו אינטגרציה בין כל המכשירים של המשתמש, מחשבון מיוחד לחישוב מקסימום צריכה של פחמימות, אפשרות לתכנן תפריטים לכל השבוע ומבחר עצום של מתכונים על פי העדפות של רכיבים שונים.

למי שרוצים להתחיל את המסע הקטוגני ללא תשלום - גרסה חינמית ופשוטה להחריד ניתן למצוא באפליקציה העונה לשם הכן והאותנטי Stupid Simple Keto. האפליקציה הזו מציעה בעצם פיצ'רים דומים מאוד, רק בעיצוב שנראה כאילו הוא נתקע בשנות השמונים: ספירת פחמימות, הרכבת תפריטים, עקרונות הדיאטה - הכל נמצא כאן, אבל ברמת פירוט נמוכה ובעיצוב מיושן ולא ממש מזמין. בתיאבון (או שלא).