רגע לפני המיזוג: עלייה ברווחי דלק קידוחים ואבנר

הרווחים המשותפים של שותפויות הגז מקבוצת דלק הסתכמו בכ-78.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה ■ המנכ"ל יוסי אבו: רבעון ראשון של הזרמת גז טבעי לתעשייה הירדנית

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

רגע לפני המיזוג ביניהן, מסכמות היום (ד') שותפויות הגז של קבוצת דלק, דלק קידוחים  ואבנר , את הרבעון הראשון של השנה, עם עלייה של 23% ברווחים לכ-78.9 מיליון דולר, במשותף. דלק קידוחים רשמה במהלך הרבעון רווח של כ-39.8 מיליון דולר (לעומת כ-33.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2016), ואילו אבנר רשמה רווח נקי של כ-39.1 מיליון דולר (לעומת כ-30.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד).

עוד מדווחות השותפויות כי לאור העלייה הנמשכת בביקושים במשק הישראלי, נרשמה עלייה של כ-9% בצריכת הגז ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועמדה על 2.4 BCM.

מדובר ברבעון הראשון בו מייצא מאגר תמר גז טבעי ישראלי לתעשייה הירדנית, לאחר שבמהלך ינואר 2017 החלה הזרמת הגז מתמר למפעלי Arab Potash Company ו-Jordan Bromine .

מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר יוסי אבו ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו מסכמים היום רבעון ראשון של הזרמת גז טבעי לתעשייה הירדנית. ייצוא הגז מתמר יחד עם התייעלות המשק הישראלי מביאים לעלייה בביקושים לגז טבעי מתמר, ואנו צופים כי שנת 2017 תירשם כשנת שיא בצריכת הגז, וכמות הגז שיספק מאגר תמר השנה תחצה את רף ה-10 BCM".