מליסרון: הרווח ירד ב-76% ברבעון עקב גורמים חד-פעמיים

החברה החליפה סדרת אג"ח, שהביאה לרישום הוצאה חד-פעמית של 57 מיליון שקל ברבעון החולף

קניון עופר גרנד קניון של מליסרון בבאר שבע / צילום: איל יצהר
קניון עופר גרנד קניון של מליסרון בבאר שבע / צילום: איל יצהר

ענקית הקניונים והמשרדים מליסרון , הנמצאת בשליטתה של ליאורה עופר ומנוהלת על ידי אבי לוי, דיווחה היום (ד') כי הכנסותיה ברבעון הראשון השנה גדלו ב-19% והסתכמו בכ-377 מיליון שקל. זאת, על רקע איחוד לראשונה של פארק עופר בפתח-תקווה, לאחר שהושלמה עסקה לרכישת 23.4% נוספים מהזכויות בו בסוף 2016.

הרווח הגולמי של מליסרון גדל ברבעון ב-19% והסתכם ב-281 מיליון שקל, בעיקר מרכישת הזכויות הנוספות בפארק עופר בפתח-תקווה, רכישת 50% נוספים בגרנד קניון בבאר-שבע במחצית השנייה של 2016, ושיפור בתוצאות שאר הקניונים של החברה.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ברבעון גדלה ב-8.7% לכ-287 מיליון שקל, בעוד ה-NOI מנכסים זהים עלה ב-3.5% ועמד על 258 מיליון שקל. מנגד, בתזרים התפעולי מפעילות (FFO) נרשמה ירידה של 16.5% לרמה של 172 מיליון שקל.

בשורה התחתונה דיווחה מליסרון על רווח נקי של 56 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 76% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול גורמים חד-פעמיים (בעיקר החלפת אג"ח, שהביאה לרישום הוצאה של 57 מיליון שקל ברבעון זה, והכנסה חד-פעמית כתוצאה מהפחתת שיעור המס ברבעון המקביל).

המניה עלתה ב-40% בשנה האחרונה

מניית מליסרון הגיבה היום לדוחות בירידה של 2%. בשנה האחרונה התקדמה המניה בקרוב ל-40% ושווי החברה הגיע ל-8.7 מיליארד שקל. מליסרון הודיעה בסוף 2016 כי בכוונתה לחלק דיבידנד בהיקף של 240 מיליון שקל במהלך 2017, וכעת הכריזה על חלוקה של 60 מיליון שקל שתתבצע ב-29 במאי. תשואת הדיבידנד היא בשיעור של 2.7%. בסוף מארס השנה היו בבעלות החברה ובניהולה 25 נכסים מניבים בשטח כולל של 732 אלף מ"ר, בשיעור תפוסה ממוצע של 97%.

המנכ"ל לוי ציין עם פרסום הדוחות: "במהלך הרבעון הכירה החברה בהוצאת מימון חד-פעמית, שנובעת מהחלפת איגרות חוב במח"מ קצר-בינוני לאיגרות חוב במח"מ ארוך, אבל אנו צופים כי בשנים הקרובות נהנה מחיסכון בתשלומי הריבית. החברה תמשיך לפעול להגברת היעילות התפעולית בנכסים ולשימור חוסנה הפיננסי".

אביטל איגנר, אנליסטית תחום הנדל"ן ברוסאריו, ציינה בתגובה לדוחות: "אנו מזהים במליסרון עוצמות, הנובעות ממקצועיות באופן ניהול הנכסים ויכולת התאמה דינמית לשינויים המתהווים בשוק הקניונים בישראל. עוצמות אלה מאפשרות לחברה לשמור על מובילותה באזורי הפעילות, גם כשהתחרות היא חריפה, דוגמת באר-שבע בדרום ואזור הקריות בצפון".

"החברה חשופה לסיכונים המאקרו-כלכליים, ובפרט לירידה בצריכה הפרטית, וכן לסיכונים הספציפיים לענף שטחי המסחר בישראל. אף שנראה כי הענף נמצא בסוג של רוויה כיום, ההיצע ממשיך לגדול. בצד הפיננסי, החברה פועלת באופן מתמיד להקטנת הוצאות המימון, הן באמצעות הקטנת מינוף והן באמצעות מחזורי חוב בריביות נמוכות במח"מ גבוה. אלה מאפשרים לחברה גמישות גבוהה, הן ברמה הפיננסית והן ברמה התפעולית", הוסיפה איגנר.

התוצאות הכספיות של מליסרון
 התוצאות הכספיות של מליסרון