נעילה שלילית באירופה; התמ"ג היפני צמח בקצב גבוה מהצפוי

הגורם המרכזי לעצבנות בשווקים: השערוריות הפוליטיות שקשורות לטראמפ ומינוי תובע מיוחד שיחקור את ההתערבות של רוסיה בבחירות לנשיאות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, על רקע מגמה חיובית בשוקי וול סטריט.

 

המדדים המובילים בוול סטריט חתמו אתמול את היום הגרוע ביותר מזה כ-8 חודשים, עם נפילות של עד כ-2.6%, זינוק של כ-40% במדד הפחד ובריחה לנכסי מקלט כגון הזהב, הין היפני והאג"ח הממשלתיות.

אז מה עורר את העצבנות בשווקים? נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהבטחותיו לרפורמות כלכליות מרחיקות לכת היוו את הקטליזטור לראלי בחודשים האחרונים, כעת טראמפ עצמו היה הסיבה לפחד שחלחל לשווקים. יממה לאחר שדווח כי הנשיא טראמפ הדליף מידע מודיעיני סודי לבכירים רוסים, פורסם כי הוא דרש מראש ה-FBI שהדיח ג'יימס קומי לעצור את החקירה שהבולשת מנהלת נגד יועצו לשעבר מייקל פלין. הדיווחים הללו גרמו למשקיעים לאבד אמון בטראמפ וביכולת שלו ליישם את הרפורמות הכלכליות שלו. ההחלטה של משרד המשפטים האמריקאי למנות צוות חקירה מיוחד שימשיך לחקור את המעורבות של רוסיה בבחירות לנשיאות בארה"ב - לא הוסיפה בריאות לשווקים.

בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית. הין היפני התחזק בשיעור ניכר מול הדולר והכביד על הבורסה בטוקיו.

 

נראה כי המשקיעים מתעלמים מנתון התמ"ג שפורסם היום והצביע על התרחבות הכלכלה היפנית בקצב שנתי של 2.2% ברבעון הראשון, מעל התחזיות בשוק לקצב צמיחה של 1.7%.

מניות חברות היצוא ביפן בלטו לשלילה על רקע התחזקות הין, נציין את טויוטה, סוני והונדה. באוסטרליה, מניות הבנקים, ביניהן ANZ ו-Westpac נסחרות במגמה שלילית.