נעילה חיובית בוול סטריט; טבע בשפל של יותר מ-12 שנה

בבורסות אירופה ואסיה נרשמו ירידות ■ שערוריית השחיתות בברזיל הפילה את מניות חברת הנפט הלאומית ■ סיסקו תפטר כ-1,100 עובדים על רקע התוצאות הפיננסיות המאכזבות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה חיובית. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית יום שני רצוף, ובאסיה המסחר הסתיים בירידות.

 

על פי פרסומים בכלי התקשורת בארה"ב טראמפ העביר מידע חסוי לשר החוץ הרוסי, סרגי לברוב. הדברים מוכחשים אולם תגובתו הראשונה של טראמפ לפיה הוא מוסמך להעביר מידעים סודיים סיבכה אותו עוד יותר וזאת לאחר שהדיח את מנהל ה-FBI, כשלפי הפרסומים סירב האחרון לסיים את החקירות נגד המעורבות הרוסית של רוסיה בהליך הבחירות האמריקאי ובקשר עם בכירי ממשלו של טראמפ.

מעבר לחשש מחוסר יציבות פוליטית הרי שלאובדן התמיכה שמקבל טראמפ מהרפובליקאים בקונגרס יש משמעותיות כלכליות. לא מכבר פרסמו שר האוצר, סטיבן מנוחין ויועצו הכלכלי הראשי של טראמפ את העקרונות של תוכניתו הכלכלית שכוללת הפחתה אגרסיבית של הרגולציה והמסים. אובדן תמיכה פוליטית בטראמפ עלול להביא לכך שלא יוכל להעביר את הרפורמות בחקיקה ואם יודח מתפקידו קיים חשש כי הרפורמות הללו יקברו באופן סופי.

מניות הפיננסים היו אמורות להיות הנהנות המשמעותיות מהרפורמות של טראמפ ואתמול הן היו אלה שהובילו את הירידות בוול סטריט והגדולות שבהן: סיטיגרופ , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה  המשיכו לרכז עניין גם היום.

טבע המשיכה לרכז עניין, לאחר שירדה אתמול למעלה מ-4% לאחר פרסומים על כוונתה לפטר 500 עובדים ממפעל המזרקים באוסטריה. המנייה נמצאת כעת ברמתה הנמוכה ביותר מאז 2005.

חברת הנפט הלאומית של ברזיל, פטרובראס (סימול: PBR), נפלה במסחר לאחר פרסום שערוריית שחיתות המערבת את נשיא המדינה, מישל טמר.

בחזית המאקרו, התפרסמו היום נתוני תביעות דמי האבטלה השבועיים, העומדים על 232 אלף, לעומת התחזיות שהיו ל-240 אלף תביעות חדשות.

לאחר שדוחות סיסקו מערכות חשפו נתונים פיננסיים חלשים מהמצופה, החברה הודיעה כי תפטר כ-1,100 עובדים, בנוסף לקיצוצי 5,500 משרות שהוכרזו באוגוסט 2016. בסיכום כללי, סיסקו תצמצם כ-7% מכוח העבודה בחברה.

גזרת הדוחות הכספיים: עליבאבא, וול-מארט סטורס  וראלף לורן . לאחר סיום המסחר יפורסמו דוחות גאפ  וסיילספורס.קום