דוחות אלקטרה: צמיחה של 14% בהכנסות מול שחיקה ברווח

דירקטוריון החברה אישר את הארכת מדיניות תגמול הבכירים באלקטרה, לאחר שמוקדם יותר החודש היא נדחתה על ידי בעלי המניות

חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 14% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.4 מיליארד שקל, לצד שחיקה של 23% ברווחיה - בהשפעת מימוש קרקע ברבעון המקביל אשתקד - לרמה של כ-32 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2016 נהנתה אלקטרה מרווח של כ-19 מיליון שקל ממכירת זכויותיה בקרקע בראשון לציון, ובחברה מציינים כי בנטרול אירוע זה, הרווח הרבעוני צמח בקרוב ל-30%. מניית אלקטרה  טיפסה מתחילת השנה בכ-30% ומשקפת לחברה שווי של 2.8 מיליארד שקל.

בשורה הגולמית מציגה אלקטרה קפיצה של 35% ל-99 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי שלה נשחק ב-15% ל-59 מיליון שקל. אלקטרה, הנמצאת בשליטת קבוצת אלקו של משפחת זלקינד, ומנוהלת על-ידי איתמר דויטשר, עוסקת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן ומגזר זכיינות. צבר ההזמנות של החברה עלה מסוף 2016 בכ-7% ועמד על 10.4 מיליארד שקל.

בפילוח הכנסותיה לרבעון הראשון בולט מגזר המבנים והתשתיות בישראל, שהיווה כ-67% מסך ההכנסות - לאחר שצמח בכ-10% ל-947 מיליון שקל - בעיקר בתמיכת עלייה בהיקפי פעילות אלקטרה תשתיות ואלקטרה בניה, המשמשות כקבלן תשתיות וכקבלן בנייה ראשי בפרויקטים רבים בתחומי פעילותן.

עוד נהנתה אלקטרה בסיכום רבעוני מאיחוד פעילות חברת פתרונות האבטחה והמיגון מאגסון, שנרכשה בתחילת השנה מידי אייל סגל וברוך שחם תמורת כ-86 מילון שקל, אשר תמכה בקפיצה של 18% בהכנסות הרבעון של מגזר שירות ואחזקה ל-405 מיליון שקל. הכנסות מגזר פיתוח והקמת נדל"ן בייזום של אלקטרה קפצו ב-160% ל-17 מיליון שקל, בזכות הכרה לראשונה בהכנסות מפרויקט למגורים בחוף אכזיב שבצפון הארץ, שבו היא שותפה.

רכישתה של מגאסון סייעה לפעילות השירות והאחזקה לבלוט לחיוב גם בשורה התפעולית, שם נרשמה קפיצה של 27% ברווח המגזרי ל-38 מיליון שקל. באלקטרה מציינים כי לשיפור בשורה התפעולית המגזרית תרם גם איחוד פעילות אלקטרה סקיוריטי, שרכשה אשתקד את פעילות יס"ב (יחידת סיור לאבטחת בנקים) מידי אריק רגב לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל.

לעומת זאת, הרווח התפעולי של מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל לרבעון הראשון נשחק ב-6% ל-27 מיליון שקל, וזה של מגזר פיתוח והקמת נדל"ן בייזום צנח ב-76% ל-5 מיליון שקל - בעיקר בהשפעת מכירת הקרקע בראשון לציון בשנה שעברה. עוד מציגה אלקטרה הפסד תפעולי של קרוב ל-3 מיליון שקל במגזר הזכיינות (דומה להיקף ההכנסות שלו) לעומת רווח של כחצי מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במקביל לדוחות, אלקטרה עדכנה היום כי ועדת התגמול והדירקטוריון אישרו את הארכת מדיניות התגמול של החברה, מ-2014, לאחר שמוקדם יותר החודש החליטו בעלי המניות לדחות אותה.

בוועדת התגמול והדירקטוריון ציינו בין היתר כי מטרתה העיקרית של מדיניות התגמול היא "לעודד את נושאי המשרה להשיג את יעדיה האסטרטגיים, ובפרט את המשך צמיחת החברה. נתוני החברה בשלוש השנים האחרונות מצביעים על צמיחה של למעלה מ-40% באופן המעיד על הצלחת מדיניות התגמול ביצירת תמריצים רלוונטיים לנושאי המשרה".

ב-2016 עלות העסקת חמשת שיאני השכר של אלקטרה הצטברה ל-30 מיליון שקל, בראשות המנכ"ל דויטשר שנהנה מתגמולים של יותר מ-12 מיליון שקל.

פילוח הרווח התפעולי של אלקטרה למגזרים
 פילוח הרווח התפעולי של אלקטרה למגזרים