יציבות בסיום המסחר בבורסה; פרטנר זינקה ביותר מ-5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט ■ טראמפ נחת היום בצהריים בישראל ■ רווחי פרטנר זינקו ברבעון החולף ל-51 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובפתיחה בוול סטריט. באסיה ננעלו מרבית הבורסות המובילות הבוקר בעליות שערים.

 

בנק ישראל רשם הפסד של 5.3 מיליארדי שקל ב-2016 על יתרות המטבע, כתוצאה מהתחזקות השקל מול הליש"ט והאירו - כך עולה מדוחות הבנק ל-2016. התחזקות השקל, בעיקר מול הליש"ט, גרמה להפסד של 7.1 מיליארד שקל, שקוזז באופן חלקי על-ידי התשואה שרשמו היתרות, המושקעות באגרות חוב ובמניות זרים. מדובר בהפסד חשבונאי "על הנייר", שאין לו משמעות מעשית כל עוד הבנק אינו מוכר את היתרות. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נחת היום בצהריים בישראל לביקור בזק של כ-28 שעות, במסע דילוגים אינטנסיבי בין סעודיה, ישראל, הרשות הפלסטינית, רומא ובריסל.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס , מתייחס היום בסקירתו השבועית להשפעת הפרשיות האחרונות בהן היה מעורב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על השווקים. "קצת יותר מחצי שנה שדונלד טראמפ דוחף, כמעט לבדו, את השווקים כלפי מעלה. קצת יותר מחצי שנה בה המשקיעים רצים אל נכסי הסיכון מתוך אמונה שטראמפ יצליח לספק את הסחורה ולהצדיק את המחיר הגבוה אותו הם משלמים. וקצת פחות משבוע בו נראה שהמשקיעים הפכו לסקפטיים באמת, בכל הנוגע ליכולת הנשיא ליישם את המהלכים להם הם ממתינים תקופה כה ארוכה".

חברון אומר כי "מבחינת המשקיעים, הקריאות המדאיגות מכולן, הן אלה הטוענות כי בשתי השערוריות האחרונות (חשד שטראמפ ניסה לשבש חקירת יועצו לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, והדלפת מידע מודיעיני רגיש לשר החוץ הרוסי) יש די בכדי להביא להדחתו של הנשיא. החשש המרכזי כרגע הוא מכך שבמצב של 'מרד' כנגד טראמפ מתוך מפלגתו (שלא לדבר על מצב קיצון של הדחתו) ההסתברות לקושי משמעותי או כישלון בהעברת ההבטחות הרבות עליהן הצהיר בחודשים האחרונים עולה בצורה משמעותית".

לדברי חברון, "השאלה הגדולה כרגע היא עד כמה יצליחו השערוריות הנוכחיות לתפוס תאוצה והאם יתגלו ראיות של ממש שיכולות באמת לסכן את המשך כהונתו של הנשיא". חברון מעריך כי "כל עוד ימשיכו הפרשיות ללוות את מרכז השיח הציבורי/כלכלי סביר כי בתקופה הקרובה גם המשקיעים ינהגו במשנה זהירות. בשונה מה'שוקים' אותם חוו השווקים עם היוודע תוצאות הברקסיט ובחירתו של טראמפ לנשיאות וש'גולחו' במהירות הבזק, הכרזה על פתיחתו של הליך להדחת טראמפ תגרור בסבירות גבוהה תגובה חריפה ושלילית מצד השווקים וכזו שממש לא 'תתוקן' במהירות".

 

עונת הדוחות בעיצומה בתל-אביב, והשבוע צפויים לדווח, בין היתר, הבנקים פועלים  ולאומי .

פרטנר  דיווחה הבוקר כי סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 51 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 7 מיליון שקל ברבעון הקודם, ורווח של 14 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. עוד מדווחת פרטנר על המשך קיטון בהוצאות התפעוליות ל-496 מיליון שקל לעומת 612 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016. ה-EBITDA רשמה עלייה קלה ל-233 מיליון שקל לעומת 222 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טבע  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שצנחה בסוף השבוע מתחת לרף ה-30 דולר למניה, שפל שלא נראה מאז שנת 2005.

פורסייט  זינקה אתמול בחדות לאחר שדיווחה כי בהמשך לדיווחיה אודות חתימה על הסכם לביצוע פיילוט עם אחת מיצרניות כלי רכב פרטיים ומסחריים הגדולות בסין, JAC Motors, הפיילוט נשוא ההסכם הושלם בהצלחה. על פי ההודעה, יעדי ומדדי הפיילוט כפי שהוגדרו מראש, הושגו במלואם. החברה והיצרן הסכימו לבחון מספר כיוונים פוטנציאלים לשיתוף פעולה מסחרי ביניהם במהלך החודשים הקרובים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]