כן פייט ביופארמה ממזגת לתוך אופתליקס את ווייז פארמה

ווייז הודיעה כבר בפברואר על כוונתה להימחק מהבורסה בת"א לטובת מיזוג לתוך חברה אמריקאית

פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט  / צילום: איל יצהר
פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט / צילום: איל יצהר

חברת התרופות כן פייט ביופרמה , הנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק, הודיעה היום (ג') כי החברה הבת שלה, אופתליקס, שנסחרת גם היא בנאסד"ק, תמזג לתוכה את חברת וויז פארמה  הנסחרת בתל-אביב. אופתליקס הייתה הספין אוף של כן פייט לתחום רפואת העיניים, ובשלב כלשהו נסחרה בסכום גבוה יותר מהחברה האם. אולם מוצרי אופתליקס נכשלו בניסויים קליניים, וכן פייט ביקשה לפרק את אותה. בעלי המניות התנגדו, וכעת נמצא המהלך החלופי. ווייז הודיעה כבר בפברואר על כוונתה להימחק מן הבורסה בתל-אביב, לטובת מיזוג לתוך חברה אמריקאית ששמה לא פורסם, וזהו כנראה המהלך המדובר.

אופתליקס נסחרת לפי שווי של 3.26 מיליון דולר, ואילו ווייז נסחרת לפי שווי של 32 מיליון שקל (כ-9 מיליון דולר). בעקבות המהלך צפויים בעלי המניות של וייז להיות הבעלים של 90% מאופתליקס. כן פייט היא בעלת 86% ממניות אופתליקס כיום, כך שלאחר העסקה היא תחזיק כ-8.6% מאופתליקס.

ווייז פארמה היא חברה לפיתוח תרופות לרפואת עיניים (כפי שפיתחה אופתליקס), הנסחרת בתל-אביב לפי שווי של 30 מיליון שקל.

המוצר של ווייז הוא תרופה לטיפול במחלת עיניים בשם תסמונת שיוגרן. התרופה רשומה לשיווק באירופה (אבל עדיין אינה נמכרת) ומיועדת לשיווק בארה"ב. החברה פרסמה בעבר כי היא מקווה שתוכל לרשום את התרופה לשיווק ללא ניסויים קליניים, אולם לאחר פנייה מרשות ני"ע, הודיעה כי למעשה שני מומחים שאיתם התייעצה, העירכו כי המסלול הזה אינו ריאלי.

כעת החברה בוחנת באיזה מסלול תוכל לרשום את המוצר ומה תהיה עלותו. במארס הודיעה החברה על הצלחה בניסוי קליני קטן ללא קבוצת ביקורת.

כן פייט מפתחת תרופות לטיפול במחלות דלקתיות. בשנים אחרונות נכשלה החברה במספר ניסויים מתקדמים, אולם היא ממשיכה הלאה לניסויים נוספים באותו המוצר. החברה נסחרת לפי שווי של 30 מיליון דולר בנאסד"ק ובתל-אביב.