נעילה מעורבת באירופה; מודי'ס הורידה את הדירוג של סין

סוכנות הדירוג הורידה את הדירוג של סין ל-A1 מדירוג קודם של Aa3 ואף שינתה את תחזית הדירוג ליציבה משלילית ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

לאחר פתיחה שלילית, בורסות אירופה ננעלו היום במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה החיובית באסיה ולמגמה החיובית בוול סטריט. ברקע, הורדת דירוג לכלכלת סין ע"י סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס, והמתנה לפרסום הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב הערב בארה"ב. 

 

מודי'ס הורידה את הדירוג של כלכלת סין ל-A1 מדירוג קודם של Aa3 ואף שינתה את תחזית הדירוג ליציבה משלילית. סוכנות הדירוג אומרת כי הרפורמות המתוכננות בסין אמנם יאטו את קצב העלייה במינוף, אבל לא ימנעו את העלייה עצמה. שר האוצר הסיני מיהר לבקר את המהלך של מודי'ס, ואמר כי המתודולוגיה לא ראויה.  

בארה"ב יפורסמו הערב הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה של הפד, שבה הותיר את הריבית ללא שינוי. נכון לעכשיו רוב ההערכות מדברות על העלאת ריבית בחודש יוני. באירופה יפורסם היום ע"י הבנק המרכזי בגוש דוח היציבות הפיננסית של מרחב האירו. 

ארגון מדינות אופ"ק ייפגש מחר בהובלת סעודיה, וידון באפשרות לקיצוץ תפוקת הנפט לא רק במדינות הארגון אלא גם בשחקנים מובילים אחרים בשוק הנפט כמו רוסיה.מחירי הנפט נסחרים כיום תמות 51-54 דולר לחבית נפט מסוג ברנט ו-WTI בהתאמה.

מוקדם יותר בורסות אסיה נסגרו במגמה מעורבת.