דרהי יורה: "חברות התקשורת בארץ לא משקיעות"

בעל השליטה בהוט אמר כי אלטיס פורסת סיבים אופטיים בכל מקום שבו היא פועלת, אך לגבי ישראל הוא נמנע מלהתחייב ■ "אין מקום ליותר מ-3 שחקנים בשוק התקשורת בישראל"

פטריק דרהי/ צילום:אלון רון
פטריק דרהי/ צילום:אלון רון

"אף חברה לא תשקיע בתנאים הקיימים היום בישראל. יש אי סדר ובלבול גדולים מאוד ברגולציה הקיימת. אפשר לראות את זה בבירור, חברות התקשורת בארץ לא משקיעות", כך אמר ל"גלובס" פטריק דרהי, הבעלים של קבוצת אלטיס, החברה האם של הוט בישראל.

בתשובה לשאלה בדבר השקעות מתוכננות של הוט בסיבים אופטיים, אמר דרהי כי אלטיס פורסת סיבים אופטיים בכל מקום שבו היא פועלת, אך לגבי ישראל הוא נמנע מלהתחייב והסתפק באמירה ממנה משתמע שכרגע הדבר יותר מדי מסובך לנוכח אי הוודאות בשוק.

בהתייחסו לאפשרות להרחיב את השקעותיו בישראל הוא אמר כי הוא משוחח עם ראשי כל החברות בשוק התקשורת, אך אין כרגע משהו על הפרק. יחד עם זאת, על פי הרושם הכללי ומבלי שהוא אמר זאת במפורש, מאנשים סביבו ניתן היה להבין שאם הייתה עולה הזדמנות להרחיב את השקעות אלטיס בישראל, ובדגש על פרטנר, הדבר היה נבחן בחיוב.

בכל דבריו בפני העיתונאים ובפני העובדים, שיבח דרהי את הוט בישראל והביא אותה כדוגמה לכל החברות בקבוצה בזכות העבודה הטובה שנעשתה בשנים האחרונות והפרס שבו זכתה על הצטיינות בניהול.

דרהי הזכיר עד כמה החברה הייתה במצב קשה ואיזה אי סדר וחוסר יעילות שררו בהוט בעת שרכש אותה. הוא הדגיש זאת בנאומו בפני עשרות אלפי העובדים של החברה, תוך שהוא מדגיש שהוא משתדל להגיע לארץ בכל הזדמנות שניתן.

דרהי אמר בעבר מספר פעמים שהוא סבור שאין מקום ליותר משלושה שחקנים בישראל ובכל שוק תקשורת אחר בעולם, והוא חזר והדגיש זאת גם הפעם. נזכיר כי הוט מובייל חתמה על הסכם אירוח של לקוחות גולן טלקום, במסגרת ניסיונות ההצלה של גולן טלקום, אך ההסכם לא הגיע לכדי מימוש. הסכם האירוח היה שלב לפני רכישת גולן טלקום, אך בסופו של דבר נמכרה כידוע גולן במסגרת מכרז לחברת אלקטרה צריכה. הדבר מלמד על כך שאם הרגולטור היה מאפשר לחברות להתמזג, הרי שאלטיס כנראה הייתה עושה צעדים להגדיל את השקעותיה בישראל.

בנאומו לרגל המיתוג מחדש של כל הקבוצה, פרס דרהי את החזון שלו בעולם העסקים ובחיים בכלל וקרא לעובדיו לקחת סיכונים כי בלי סיכונים אין חדשנות, ויזמות מבוססת על לקיחת סיכונים. הוא אמר כי זה מה שהוא מצפה ממנהליו. הוא סיפר כיצד התחיל את דרכו ללא הון עצמי וכיצד הצליח דרך העסקה הראשונה להתרחב ולפרוס תשתיות תקשורת במיליוני בתים בצרפת.

דרהי קרא למנהלים ולעובדים לעבוד בשיתוף פעולה, ואמר כי תפקידם של המנהלים הוא להיות מנהיגים שמייצרים פתרונות. "אל תסבכו את הדברים", קרא מעל הבמה, "תעשו הכל פשוט כי המורכבות היתרה מייצרת בירוקרטיה שמדכאת עסקים".