הרשת החברתית

ביקורם של הבכירים מסין

וגם: פתגם סיני עתיק שמצדיק את עצמו

בין שלל המשלחות הבינלאומיות, השבוע ביקרה בישראל גם משלחת של בכירים סינים מעיר המחוז שנג'ן, המוכרת כמרכז היי-טק סיני, וזאת במטרה לשפר את קשרי המסחר עם ישראל, בעיקר בתחום מדעי החיים.

במסגרת ביקורם הגיעו חברי המשלחת, ובראשה שיפאנג האונג, לכנס MIXiii Biomed של IATI (ארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל) וחברת כנס.

במקום נערך טקס קצר, במהלכו חתמו ראשי המשלחת על מזכר הבנות עם IATI, מול קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית הארגון, שלדבריהם אפילו הצליחה "לתת להם להרגיש בבית".

אחת הנציגות הסיניות שניהלה את הטקס, אף ציטטה פתגם סיני (עתיק) ואמרה למאיר רובינשטין כי "אם אנו חשים זה את לבו של זה, אנו שכנים - גם אם אלפי קילומטרים מפרידים בינינו".

ביקורם של הבכירים מאוסטרליה

איגוד הדירקטורים האוסטרלי מוצא מכנה משותף עם ישראל

רגע לפני הנשיא דונלד טראמפ, בשבוע שעבר, ביקרה בישראל משלחת עסקית רמת דרג מאוסטרליה. נציגי המשלחת, החברים באיגוד הדירקטורים האוסטרלי (IACD), עשו את כל הדרך לישראל, כדי להשתתף בכנס משותף עם איגוד הדירקטורים הישראלי (IDU), אותו יזמה רו"ח שלי זיכלינסקי. לדברי המארגנים, האירוע, שהתקיים בכפר הירוק, הוא הראשון בסדרת אירועים צפויים, שמטרתם לחזק שיתופי פעולה מקצועיים עם איגודי דירקטורים מקבילים בעולם.

אחת הסוגיות שנדונו במפגש זה, הייתה אקטואלית במיוחד, ועסקה בחדשנות ובעיקר בסייבר. המשתתפים הסכימו כי היום ההיערכות למתקפות סייבר, רלוונטית גם לדירקטורים עצמם. חלק מהמשתתפים אף סיפרו על נסיונות להתקפות סייבר ובקשת כופר, שהם היו עדים להן ואף חלקם הודו כי הם היו קורבנות של אנצידנטים שכאלה.

בין נשות ואנשי העסקים האוסטרלים ניתן היה לפגוש את קרול שוורץ, המכהנת בדירקטוריון הבנק האוסטרלי הפדרלי. שוורץ היא בת למשפחה היהודית העשירה באוסטרליה, ולפיכך ניצלה את הביקור לבחינת השקעות בארץ. עוד הגיעו, אליזבת פראוסט, יו"רית נסטלה אוסטרליה ובנק מלבורן; ישני קוטבנאני, מנכ"ל קרן השקעות אוסטרלית התומכת ביותר מ-400 סטארט-אפים; ליזה בוסטון, מנכ"לית בוסטון דיגיטל, מחברות הניו מדיה הגדולות באוסטרליה ועוד. בצד הישראלי נכחו פרופ' יוסי גרוס, יו"ר איגוד הדירקטורים בישראל; רו"ח ניר זיכלינסקי ממייסדי איגוד הדירקטורים; אודי אהרוני, מנכ"ל להב פיתוח מנהלים; פול ישראל, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה (IACC), מיכל מור, מנכ"לית IDU, ואחרים.

ביקורו של הבכיר מאמריקה

מדוע הפגישה עם פיליפ קויאר, ראש ממשלת קוויבק, הייתה החלטה עסקית נבונה?

אמש סיפרנו כאן על נוכחתו של פיליפ קויאר, ראש ממשלת קוויבק שבקנדה, בהנחת אבן הפינה לבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב. לקויאר, מתברר, היה לו"ז עמוס במיוחד בישראל, זאת בזמן שכולם היו עסוקים בביקורו הקצרצר והמדובר של "מנהיג העולם החופשי", דונלד טראמפ.

קויאר מצדו, עמד בראש משלחת של אנשי ונשות עסקים ואקדמיה מקוויבק, שכיום מאזן הסחר בינה לבין ישראל, נאמד בכ-1.6 מיליארד דולר. כשהגיעה המשלחת לארוחת צהריים במלון דן פנורמה תל-אביב, אותה ארגנה לשכת המסחר ישראל-קנדה, אמרה דברה ליונל, שגרירת קנדה בישראל, כי היא מרגישה שהיא נמצאת בחברת מקבלי החלטות טובים, מאחר שאלה שהחליטו להגיע לכאן ולא לאירוע של "בני הדודים שלנו שבירושלים", עשו את הבחירה העסקית הנבונה.

עוד באירוע, סיפר עו"ד יהודה רוה, יו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה כי הלקוח הבינלאומי הראשון של משרדו הייתה חברת Canadian Pacific Railway שמנכ"לה דאז הבטיח כי הוא לעולם לא יתן לחרם להשפיע על העסקים שלו.

רוה אף חתם בסוף האירוע על הסכם שיתוף פעולה עם משרד קנדי בשם Dunton Rainville.

נכחו והתרשמו: רמי ברכה, שותף מנהל בקרן ההון סיכון פיטנגו, שהעניק סקירה של שוק ההיי-טק הישראלי; אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; תמי רוה, יו"רית חברת החדשות של ערוץ 2 ורעייתו של עו"ד רוה; אשת העסקים דליה פרשקר; שרה ופרופ' מיכאל סלע, לשעבר נשיא מכון ויצמן ומממציאי תרופת הקופקסון; התעשיין גד פרופר; יצחק רייך, ממינהל סחר-חוץ במשרד הכלכלה; יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדיה ונשיא לשכת המסחר ישראל-קנדה; עו"ד קובי סיט, מנכ"ל הלשכה; ואחרים.