עליית מחירי הנפט לצד עסקאות גידור מוצלחות הקפיצו את רווחי פז

הכנסות פז צמחו ב-22% לרמה של 2.86 מיליארד שקל ■ הרווח התפעולי גדל ברבעון ב-55% והסתכם בכ-303 מיליון שקל

תחת פז / צילום: אלי יהב
תחת פז / צילום: אלי יהב

חברת האנרגיה פז , המפעילה את בית הזיקוק באשדוד לצד רשת תחנות תדלוק וחנויות נוחות (YELLOW), דיווחה על עלייה בהכנסות וברווחים ברבעון הראשון. הובילו לכך עלייה במכירת הנפט והדלקים ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לצד עסקאות גידור מוצלחות שהניבו לחברה הכנסות מימון.

הכנסות פז צמחו ב-22% לרמה של 2.86 מיליארד שקל, על רקע עליית מחירי הנפט והדלקים שהביאה לעלייה של 31% במכירות של רשת תחנות התדלוק לכ-1.7 מיליארד שקל, לצד גידול של 4% במכירות רשת YELLOW שהסתכמו ב-183 מיליון שקל. מכירות מגזר התעשיות - המרכז את פעילות פזגז, פז שמנים וכימיקלים, פז שירותי תעופה, פז נכסי תעופה ופזקר - הסתכמו ב-476 מיליון שקל, צמיחה של 18% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח התפעולי של פז גדל ברבעון ב-55% והסתכם בכ-303 מיליון שקל. החברה נהנתה מהכנסות של 111 מיליון שקל כתוצאה מעסקאות גידור מוצלחות לעומת הוצאה של 131 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם גידול של 67% ברווח הנקי ל-268 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם, בניכוי אירועים חד פעמיים, עמד על 151 מיליון שקל, ירידה של 13% ביחס לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי המתואם של בית הזיקוק הצטמק ב-21% והסתכם ב-74 מיליון שקל, בעיקר עקב ירידה בכמויות שיוצרו ונמכרו, בשל ההיערכות לשיפוץ התקופתי וכתוצאה מהשבתת הצינור התת-ימי באשדוד, המאפשר הזרמת גלמים ותוצרים לבית הזיקוק וממנו, לפרק זמן של מספר שבועות. בית הזיקוק, אגב, מושבת גם כיום מפעילות לצורך ביצוע שיפוץ תקופתי והוא צפוי לחזור לפעילות ולכושר מלא במהלך חודש יוני.

במגזר התעשיות רשמה פז ירידה של 15.5% ברווח התפעולי המתואם ל-76 מיליון שקל (בעיקר על רקע רווחי הון ברבעון המקביל), ובמגזר הקמעונאות נרשמה ירידה של 8% ברווח התפעולי המתואם ל-90 מיליון שקל.

פז נסחרת היום לפי שווי שוק של כ-6.2 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 7% במניה בשנה האחרונה. בחברה אין כיום בעל שליטה מרכזי, לאחר שאיש העסקים צדיק בינו מכר במהלך השנה האחרונה את רובן המוחלט של מניותיו בחברה, ברווח מצטבר של קרוב ל-4 מיליארד שקל.

תוצאות פז
 תוצאות פז