האלוף פולי מרדכי: "נפחית את אספקת חשמל לרצועת עזה"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים בראיון לרשת BBC בערבית: "החמאס מעדיף את האינטרסים שלו, האינטרס של המפקדים שלו"

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

בראיון לרשת BBC בערבית, אמר אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, כי "ישראל תאלץ להפחית מאספקת החשמל לרצועת עזה. למרבה הצער חמאס גובה מדי חודש 100 מיליון שקל מתושבי הרצועה: מהסחורות, מהמסים של כל הפלסטינים העשוקים ברצועה וזה לא מגיע לרשות הפלסטינית. הסיבה לכך היא שחמאס מעדיף שהכסף ילך למנהרות, לחפירות ולארגון ורק אחר כך לעם".

בתשובה לשאלת המראיינת על העברת החשמל מישראל לעזה, הסביר אלוף מרדכי: "ישראל היום היא היחידה שמספקת חשמל לרצועת עזה. תחנת החשמל לא עובדת וגם הקווים מדרום לא מעבירים חשמל. יש 125 מגה שמגיעים מישראל. יש גם החלטה של הממשלה הישראלית להגדיל זאת בעוד 100 מגה, אבל למרבה הצער יש בעיות פנימיות בין חמאס ברצועת עזה לבין הרשות הפלסטינית ברמאללה, וזה הביא להחלטה של הרשות לא לממן את החשמל".

כן הוסיף מרדכי: "המצור הזה הוא... אם החשמל הולך למנהרות ולפתחי חאמד, הבכיר בחמאס שיש לו ארבע נשים, שלושה בתים וחשמל 24 שעות ביממה, ולשני מיליון פלסטינים יש ארבע שעות חשמל ביום. זה הגיוני? זה סדר העדיפויות של חמאס עם העם".

אלוף מרדכי התייחס בהרחבה לסדר העדיפויות של מנהיגי חמאס: "החמאס מעדיף את האינטרסים שלו, האינטרס של המפקדים שלו. לכל פעיל יש גנרטור עם פיוז ולאחר מכן נותנים לעם. אנחנו לא נכשלים, זה חילוקי דעות בין חמאס לרשות הפלסטינית".