התחדשות עירונית

אבן גבירול, הרצליה

סיפור בעלי הדירות:

"אנחנו חתמנו בתחילה על הסכם על תמ"א חיזוק", מספר דרור ברלב, אחד הנציגים של ועד הבניין. "כשיצאה תמ"א 38 החדשה שמאפשרת הריסה ובנייה הגענו למסקנה שעדיף ללכת בכיוון הזה. היה לנו כבר חוזה חתום על תמ"א 38 במסלול חיזוק, אז זה גרם לעיכוב בכל התהליך. אני באופן אישי חושב שאם יש אפשרות לקדם פרויקט של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה זה טוב יותר, אבל הרבה פעמים זה גם תלוי בכמה דיירים יש בבניין ולכמה דיירים הקבלן צריך לשלם על הפינוי. בנוסף, בפרויקט כזה חשוב שיהיה שמאי מקרקעין ועו"ד טוב לאורך כל הדרך ממש מההתחלה".

התמורה ליזם:

הבניין הישן ייהרס וייבנה בניין חדש בן שש קומות ו-24 דירות. היזם יוכל למכור 16 דירות, בהן דירות 4 חדרים בשטח 88 מ"ר ומרפסת בשטח 12 מ"ר במחיר של כ-2.15 מיליון שקל. לגל דירה חניה בחניון תת קרקעי.

התמורה לבעלי הדירות:

דירות חדשות בבניין עם שתי מעליות, חניה תת קרקעית ומחסן. הדירות החדשות יהיו באותן קומות שבהן היו הדירות הישנות, ובאותם כיוונים, בתוספת ממ"ד ומרפסת שמש. היזם יישא בהוצאות ההובות ויממן להם שכר דירה לתקופת הבנייה בסכום שלא יפחת מ-4,000 שקל לחודש.

לו"ז:

כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט. הוגשה בקשה להיתר והתקבל היתר בתנאים שעדיין לא מולאו. הצפי לפינוי הדיירים הוא בקיץ 2017 ואז ייהרס הבניין ותתחיל הבנייה.

מיקום: רחוב אבן גבירול 37, במרכז העיר הרצליה.

המצב הקיים: בניין שנבנה בשנות ה-60, ובו שתי קומות מעל קומה מפולשת. בבניין 8 דירות בשטח ממוצע של 60 מ"ר. אין מעלית, יש חניה.

היזם והקבלן המבצע:

פרידמן חכשורי וחברת שינבר.

אדריכל: עדנה מור

עורכי דין של בעלי הדירות: טל ספיר משיפמן, ספיר שטורם ושות'