מנכ"ל מכון התקנים זומן לשימוע: "לא מקדם את הרפורמה"

בכיר במכון התקנים: "במצב הדברים שנוצר, הוועד הפועל של המכון והיו"ר שלו, אורי דורי, מרגישים שהם לא יכולים לקדם רפורמה כל-כך עמוקה בזמן ששחר משמש בתפקיד המנכ"ל"

פנחס שחר / צילום: דרור כץ
פנחס שחר / צילום: דרור כץ

חיכוכים בצמרת מכון התקנים, כשברקע הרפורמה המקיפה הכוללת פיטורים של מאות מעובדי המכון, תוך פתיחת ענף התקינה לתחרות שבה ישתתפו מכונים פרטיים: הוועד הפועל של מכון התקנים אישר בימים האחרונים ליו"ר המכון, אורי דורי, לזמן את המנכ"ל, פנחס שחר, לשימוע לפני פיטורים. השימוע נקבע לתחילת השבוע הבא - כך נודע ל"גלובס".

גורמים שמקורבים לפעילות המכון סיפרו ל"גלובס" כי בין הוועד הפועל של המכון לבין המנכ"ל שחר שוררת מתיחות רבה על רקע מחלוקות על אופן קידום הרפורמה במכון.

בחודש אוקטובר הקרוב עתיד תחום התקינה בארץ להיפתח לתחרות, ולטענת גורמים בוועד הפועל, המנכ"ל שחר טרם קידם מהלכים שיאפשרו את מוכנותו של מכון התקנים למצב החדש: "המכון עומד לפני אתגר אדיר. אחרי עשרות שנים, הוא נמצא בתהליך של שינוי יסודי שכולל פיטורים של מאות עובדים והוא אמור להתחרות עם מכוני תקינה פרטיים", אמר היום (א') גורם בכיר שמעורב בפעילות המכון והוסיף "תוך כדי כך, מכון התקנים חייב לשמור על איכויותיו ועל יעילות בפעילותו. במצב הדברים שנוצר, הוועד הפועל של המכון והיו"ר שלו, אורי דורי, מרגישים שהם לא יכולים לקדם רפורמה כל-כך עמוקה בזמן ששחר משמש בתפקיד המנכ"ל".

שחר מונה לתפקיד בידי דורי בחודש ספטמבר 2016 לאחר שהמנכ"ל הקודם, אלי שטיין, התפטר מתפקידו במפתיע, מסיבות בריאותיות. שחר סירב היום להגיב על הדברים או למסור התייחסות על כוונת הוועד הפועל להביא לסיום כהונתו.

הרפורמה שעליה הוחלט במכון התקנים נעשית מתוקף חוק שקודם במהלך השנה האחרונה בכנסת. דורי, שמונה לתפקיד יו"ר המכון לפני פחות משנה, הצהיר בעבר כי הגיע לתפקיד זה במטרה לקדם את הרפורמה שאמורה להיטיב עם המשק ועם הצרכנים. "אי-אפשר להיערך לתחרות בתחום התקינה רק אחרי שיקומו למכון התקנים מתחרים בשוק הפרטי. מדובר במצב מאוד רגיש, שמחייב היערכות מוקדמת וטובה. בעוד ארבעה חודשים אמורה להיפתח תחרות, אנחנו תיכף בחודש יוני ואנחנו עדיין לא מוכנים", אמר ל"גלובס" בכיר במכון התקנים.

לדברי הבכיר "הוועד הפועל, שהוא דירקטוריון המכון, בפירוש רואה את עצמו מחויב לרפורמה החשובה הזאת והוא לא מרוצה ממהלכים שנעשו עד כה בנושא הזה. אם יש חוק - צריך לפעול על פיו, נקודה. אנחנו לפני שינויים קריטיים ועלינו החובה להיערך לקראתם. הדירקטוריון מצפה שהמנכ"ל יישם את מדיניות המכון ואם הוא לא מיישם אותה - אין מנוס מנקיטת צעדים".