ארה"ב תסייע לחברות פינטק מישראל שעוסקות בחוזים עתידיים

18 חברות ישראליות השתתפו בכנס טכנולוגיות פיננסיות באטלנטה, שארגנה הקונסוליה הישראלית לדרום מזרח ארה"ב ■ בין הסוגיות שנדונו: אבטחת תשלומים מפני פושעי סייבר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

חברות סטארט-אפ ישראליות יוכלו לקבל ייעוץ ברשות האמריקאית לפיקוח על חוזים עתידיים (CFTC) - כך התברר במהלך כנס לטכנולוגיות פיננסיות מתקדמות באטלנטה שאירח 18 חברות פינטק מישראל.

ה-CFTC הקימה מנגנון לייעוץ בניו-יורק לחברות בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות שמבקשות להציע מוצרים לשוק החוזים העתידיים. ההדרכה שתינתן במסגרת זו תאפשר לחברות אלה לפתח מוצרים בכפיפות לתקנות שוק זה. הרשות אף פרסמה קריאה להציג בפניה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניטור הפעילות בשוק החוזים העתידיים.

הכנס באטלנטה, ביוזמת הקונסוליה הכללית של ישראל לדרום מזרח ארה"ב ולשכת המסחר ארה"ב - ישראל (קונקס), נערך זו השנה השניה. השנה הגיעו לכנס 150 איש לרבות נציגי החברות הישראליות, קרן ההשקעות "ג'רוזאלם ונצ'רס פארטנרס" וכן ראשי אגף החדשנות בבנק הפועלים ישראל.

הכנס דן בשאלות המרכזיות בתחום הפינטק - טכנולוגיות המאפשרות העברה בטוחה, מהירה ומסודרת של תשלומים בין מוסדות פיננסיים לחברות אשראי וסוחרים.

בין הנושאים שנדונו - ביטחון תשלומים וטכנולוגיות להגנה מפני הונאות ופשעי סייבר אחרים, תהליך אימוץ טכנולוגיות על ידי מוסדות וחברות, המערכת הרגולאטורית וכיצד יתפתח הפיקוח על מערכות התשלומים והטכנולוגיות החדשות, הדוחקות הצידה את הבנקים. כן נדונו מעמדו של הצרכן וכיצד הוא צורך את השירותים חדשים (כמו PayPal, Venmo ו -Apple Pay ) וכן מגמות במעבר לפלטפורמות חדשות של תקשורת ותשלומים.

לבד מהקונסוליה הישראלית באטלנטה וקונקס, השתתפו בייזום האירוע וארגונו גם הנציגות הכלכלית של ישראל בניו-יורק, מכון הייצוא, נציגי פדראל ריזרב, משרד עורכי הדין גרינברג טראוריג שאירח את הכנס, חברת ראיית החשבון הגדולה "אפריו", חברת הייעוץ העולמית "אקסנצ'ר" לשכת המסחר של אטלנטה רבתי וארגון הגג של חברות הפינטק באטלנטה, "אטלנטה פינטק".

הכנס איפשר לחברות הישראליות להציג את מוצריהן לפני כל באי הכנס ולאחר מכן לקיים פגישות אחד-על-אחד עם בכירי התעשייה ונציגי הבנקים. בממוצע נהנתה כל חברה ישראלית מעשר פגישות שכאלה.

הקונסול הכללי של ישראל לדרום מזרח ארה"ב, השגרירה יהודית ורנאי שורר, הודתה לשותפים להצלחת הכנס ולמשרד החוץ על חלקו במימון האירוע. היא אמרה, שיותר מ-400 החברות שפועלות בתחום הפינטק בישראל יוכלו למצוא שותפים רבים באטלנטה. היא הזכירה את הסיוע בשיווק שמעניקים מטה סחר חוץ במשרד הכלכלה ותכניות סיוע כמו קרן "בירד" שמציעות מימון לפרוייקטים משותפים של מו"פ.

לתשומת לב זכו ראש אגף החדשנות הפיננסית בבנק הפועלים, חיים פינטו והאחראית על הפלטפורמות הדיגיטאליות בבנק, חנה בלומנאו, שהציגו את תחום הפינטק מנקודת מבטו של מוסד פיננסי בישראל. פינטו אמר, כי הבנק מחפשים תחליף לכרטיס האשראי המלווה אותנו כבר עשרות שנים וכי הוא משקיע מאמץ רב בפיתוח מערכות תשלומים המותאמות לטלפון הסלולארי. "זו תהיה הפלטפורמה המובילה לחבר בין הקצוות ברמת נקודת המכירה", הוא אמר.

יואב צרוייה, שותף בג'רוזאלם ונצ'רס פארטנרס, אמר כי בשוק באטלנטה קיים פוטנציאל גדול מאד לחברות ישראליות בתחומי הפינטק, הסייבר וניתוח נתונים. הסיבה: אטלנטה נהנית מריכוז יוצא דופן של חברות ברשימת ה-Fortune 500 , ושל קבוצת השחקנים המשמעותית ביותר במגזר הטכנולוגיות הפיננסיות. לדבריו, חברות ישראליות צריכות לבחון אפשרות לנוכחות קבע במקום.

ארכיטקט התוכנה הראשי של הבנק וולס-פארגו אמר, כי מרבית הלקוחות עדיין אינם מבינים את החשיבות של אבטחת מידע אלא סבורים שבטחון כספם הוא הנושא החשוב ביותר. בארי מקארתי, משנה למנכ"ל פרסט-דאטה, חברת הענק שפיתחה עבור אפל את מערכת התשלומים "אפל-פיי", אמר כי חברות ישראליות שרוצות להציע לחברתו מוצרים חדשניים עדיף שיתרכזו בנושאים הבאים - בטחון תשלומים בעת תהליך המכירה ומניעת הונאות, אמצעים לצמצום עלויות של תהליך התשלום ואישורו, אמצעים להבאת השירות עד ללקוח (קונסיומריזם).

נשיא קונקס, גיא טסלר, אמר כי הכנס הוא דוגמא לחשיבות של הפגשת חברות ישראליות עם שותפים אסטרטגיים פוטנציאלים. הוא ציין, ש-70 אחוז מכל העיסקות הכספיות ועסקות האשראי בארה"ב, בשווי טריליוני דולרים, עוברים דרך אטלנטה.