בורסות אירופה סגרו בירידות קלות; הנפט נסחר תחת לחץ

חזרה לפעילות בוול סטריט לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום הזיכרון ■ בריטיש איירוויז: מערכות המידע חזרו לתפקוד מלא - לוח טיסות מלא מלונדון

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בירידות קלות, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבריטניה לרגל חופשה. בוול סטריט מגמה מעורבת, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון.

 

בשווקים חוזרים להתמקד במשבר החובות באירופה, ובעיקר ביוון. שר האוצר היווני אמר אתמול כי נושיה צריכים להגיע להסכמות על מנת לאפשר למדינה לחזור לשוקי האג"ח הבינלאומיים.

האירו נסחר תחת לחץ לאחר שנגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי אותת אתמול כי מוקדם לסגת מתוכנית ההקלה המוניטרית, מה שמרמז כי הכלכלה ביבשת עדיין מצויה תחת לחץ.

בריטיש איירוויז הודיעה היום כי מערכות ה-IT שלה חזרו לתפקוד מלא, וכי היא חוזרת ללוח טיסות מלא משדות התעופה הית'רו וגאטוויק שבלונדון. טרם ברור האם התקלה במערכות המידע של החברה בסוף השבוע נבעה מכשל טכני או שמא מדובר בהתקפת סייבר. מניית החברה האם International Consolidated Airlines Group  רשמה ירידות.

הנפט חזר להיסחר בירידות וחוזה ברנט נסחר סביב 51.6 דולר לחבית, על רקע תחזית שלילית של גולדמן זאקס.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת, בעוד השווקים בסין ובהונג קונג היו סגורים לרגל חופשה.

 

ביפן דווח הבוקר כי הוצאות משקי הבית ירדו ב-1.4% בחודש אפריל, כפול לעומת התחזיות המוקדמות לירידה של 0.7%. מנגד, המכירות הקמעונאיות באפריל רשמו עלייה של 3.2% בחישוב שנתי, טוב מהצפי לעלייה של 2.3%.

בהמשך השבוע צפויים נתונים נוספים בשווקים מרכזיים, כולל תפוקה תעשייתית בסין ודוח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]