טבע: תוצאות חיוביות במחקר על תרופה לטיפול במיגרנה

המחקר שלב 3, שבדק את השימוש ב-fremanezumab, טיפול ניסיוני למניעת מיגרנות של טבע, הצביע על שיפור בקרב חולים שטופלו בתרופה

טבע  הודיעה היום (ד') על תוצאות חיוביות במחקר שלב 3 בתוכנית המחקרים HALO, שבדק את השימוש ב-fremanezumab, טיפול ניסיוני למניעת מיגרנות. בעקבות התוצאות, החברה הודיעה כי תגיש בקשה לקבלת רישיון לתרופה ביולוגית ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור fremanezumab בהמשך השנה.

מתוצאות המחקר עולה כי חולים שטופלו ב-fremanezumab חשו הפחתה משמעותית ומובהקת סטטיסטית במספר של ימי כאבי ראש - לפחות ברמה בינונית - בחודש, בהשוואה לפלצבו (2.5- ימים), במהלך 12 שבועות של טיפול לאחר המנה הראשונה, וזאת הן בשגרת מינונים חודשית (4.6- ימים p<0.0001) והן בשגרת מינונים רבעונית (4.3- ימים p<0.0001). בדומה לניסוי שלב 2, נכללו בניסוי גם מטופלים שטופלו במונותרפיה וגם כאלו שטופלו במינונים יציבים של תרופות מניעתיות.

"מיגרנה היא תופעה נוירולוגית מגבילה הפוגעת באופן משמעותי בכל היבטי איכות חיי האדם", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא המו"פ הגלובלי והמדען הראשי של טבע. "תכנית המחקר הקליני שלנו בשלב 3 הראתה תוצאות מעודדות מאוד, כולל בשגרת מינונים רבעונית, בשימוש ב-fremanezumab לטיפול במיגרנה כרונית. אנו אסירי תודה למטופלים ולחוקרים הקליניים שהשתתפו במחקר ועזרו לקדם את ההבנה שלנו לגבי הפוטנציאל של fremanezumab כטיפול מונע עבור מיליוני אנשים הסובלים ממיגרנה".

"התוצאות הראשיות הללו מהמחקר הן ביטוי לתכנית הפיתוח הקליני המבודלת שלנו ומצטרפות לראיות המצטברות התומכות בפיתוח של טיפולים למיגרנות המתמקדים ב-CGRP, כולל בקרב מטופלים עם סוגים חמורים של המחלה, ועם שגרות מינונים גמישות", אמר ד"ר מרסלו ביגאל, המנהל הרפואי הראשי ומנהל פיתוח קליני של מוצרים ייחודיים בטבע.

"אנחנו מרוצים מאוד מההתקדמות בתכנית הפיתוח שלנו ונשמח לחלוק תוצאות מפורטות יותר עם קהילת המיגרנה בכנסים מדעיים בעתיד", אמר ד"ר ארנסטו אייקרדי, סמנכ"ל ומנהל תחום טיפול מיגרנה וכאבי ראש במו"פ טבע.