פרישת ארה"ב מהסכם פאריס שלחה את וול סטריט לשיא חדש

נשיא ארה"ב הודיע על פרישה מהסכם פאריס שריסן את התעשיות המסורתיות והקים את תעשייה חדשה ■ שטף נתוני מאקרו בכלכלת ארה"ב ■ דוחות מובילאיי: הרווח בהתאם לתחזיות, ההכנסות גבוהות מהצפוי

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות שערים. באירופה הסתיים המסחר בעליות, לאחר נעילה מעורבת בבורסות אסיה. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע, כצפוי, על פרישת ארה"ב מהסכם פאריס.

 

הנפט  ריכז עניין לאורך כל היום לאחר שמלאי הנפט הגולמי השבועיים ירדו בשיעור חד מהצפוי. בהמשך היה זה טראמפ שהודיע על פרישת ארה"ב מהסכם פאריס תוך שהוא נוקב בשורה של תעשיות שנפגעו מההסכם. ההערכות הן כי הביקוש לנפט יגבר בארה"ב בעקבות הפרישה, שנתון שמגביר את העניין סביב הנפט.

יום עמוס בגזרת המאקרו: פורסם נתון התעסוקה במגזרים הלא-חקלאיים בארה"ב לחודש מאי, שהצביע על תוספת של 253 אלף משרות חדשות - לעומת הצפי לנתון של 181 אלף משרות. כן פורסם נתון תביעות האבטלה בשבוע הקודם, במהלכו נרשמו 248 אלף תביעות חדשות. 

מדד מנהלי הרכש (PMI) צפוי רשם קריאה של 54.9, נתון טוב ביחס לתחזיות המוקדמות שצפו קריאה של 54.7 נקודות. נזכיר שכל קריאה מעל 50 נקודות מהווה אינדיקציה לצמיחה כלכלית. מלאי הנפט הגולמי השבועיים ירדו בשיעור חד של 6.4 מיליון חביות בעוד התחזיות צפו ירידה של 2.7 מיליון חביות.

פורסמו דוחות הרבעון הראשון של מובילאיי הישראלית: חברת הנהיגה האוטונומית רשמה רווח של 25 סנט למניה - בהתאם לצפי האנליסטים. ההכנסות עמדו על 124.7 מיליון דולר - לעומת התחזית להכנסות נמוכות יותר, של 120.3 מיליון דולר.

מניות הפארמה ריכזו עניין לאחר שפריגו  דיווחה על תוצאות טובות וטבע  שהתאוששה לאחר שהחברה הודיעה שתציג נתונים על טבליות ה-deutetrabenazine לטיפול בדיסקינזיה מאוחרת וכוריאה (מחולית) הקשורה למחלת הנטינגטון.

עוד ריכזה עניין רדוור  שחתמה היום על העסקה הגדולה בתולדותיה שתקבל ביטוי חשבונאי עוד השנה.

ברודקום  ו-לולולמון אתלטיקה  יפרסמו את דוחותיהן הרבעוניים לאחר נעילת המסחר.