נעילה חיובית במרבית בורסות אירופה; הדאקס טיפס בכ-1.3%

נעילה חיובית באסיה, עליות קלות בוול סטריט ■ ברקע ההודעה של הנשיא טראמפ על התנתקות של ארה"ב מהסכם פריז ■ בארה"ב פורסם היום דוח התעסוקה למאי

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי (ו'), בהמשך לנטייה לעליות בנעילה באסיה ולמגמה החיובית  בוול סטריט. ברקע למסחר, ההודעה של הנשיא טראמפ על התנתקות של ארה"ב מהסכם פריז. בשוק הגיבו בין היתר לדוח התעסוקה המאכזב יחסית שפורסם בארה"ב.

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע אתמול כי ארה"ב מתנתקת מההסכם הגלובלי להפחית פליטת גזי חממה, מפני שלדבריו תנאי ההסכם פוגעים בכלכלת ארה"ב ותורמים לגידול באבטלה. "העיקרון הוא: אמריקה תחילה", אמר טראמפ ואף נחפז להוסיף, שארה"ב תתחיל לנהל מו"מ להצטרף מחדש להסכם, במאמץ להשיג תנאים הוגנים יותר לעובדים האמריקאים, למשלמי המיסים בארה"ב, או לגבש הסכם חדש לחלוטין. 

ברקע ההודעה של טראמפ, מחירי הנפט יורדים היום במסחר, גם בגלל שמלאי הנפט הגולמי השבועיים ירדו בשיעור חד מהצפוי. ההערכות הן כי הביקוש לנפט יגבר בארה"ב בעקבות הפרישה של ארה"ב מההסכם. 

היום בארה"ב פורסם דוח התעסוקה החודשי לחודש מאי, שהצביע על תוספת של 138 אלף משרות, בעוד בשוק ציפו לתוספת של 185 אלף משרות.

מדד Stoxx 600 האירופי עלה במסחר, כשרוב הסקטורים שבו עולים. במהלך היום פורסמו באירופה נתוני התעסוקה וגם תפוקת המפעלים, ומדד מנהלי הרכש הבריטי. 

מניות הרכב הגרמניות ובכל אירופה במוקד לאור האשמה של הממשל הגרמני את חברת אאודי בזיוף נתוני פליטה. בזירת המיזוגים והרכישות, החברות Linde ו-Praxair יתמזגו בעסקה של 73 מיליארד דולר. 

הניקיי מעל 20,000 נקודות

בורסות אסיה נסחרו ברוב שעות היום במגמה מעורבת, אך לבסוף רשמו עליות כולן. בבורסת יפן הניקיי ננעל מעבר לרף 20 אלף הנקודות לראשונה מזה שנה וחצי. בוול סטריט אמש נעילה חיובית לשיאים חדשים.

בורסת סין ירדה מוקדם יותר במסחר, ברקע נתון מאקרו שלילי שהראה כי פעילות הייצור במדינה התכווצה בחודש מאי - הירידה הראשונה מזה כמעט שנה. לבסוף כאמור הצליחה לסיים בעלייה. 

בורסת הפיליפינים דווקא עלתה היום כשהסוחרים שם עיכלו את אירוע הירי במנילה שהביאה למותם של 36 איש ליד נמל התעופה הבינלאומי.