פוטין על הסכם האקלים: "עדיין אפשר להגיע לעסקה עם ארה"ב"

למרות החלטת טראמפ לפרוש מהסכם פריז, הביע נשיא רוסיה אופטימיות לגבי עתידו ואמר בקריצה: "אל תדאגו, היו שמחים" ■ מוסקבה עדיין לא אשררה את האמנה: "רוצים לתקן כמה פרטים טכניים" ■ במקביל, האיחוד האירופי וסין מסרו כי הפרישה מההסכם היא "טעות גדול"

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (ו') כי הוא לא מתכוון לשפוט בחומרה את נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ על פרישתו מהסכם האקלים הבינלאומי. עם זאת, הוסיף פוטין כי הופתע ממהלכו של טראמפ, והניח שוושינגטון תישאר נאמנה להסכם שנחתם בפריז ב-2015.

בפורום הכלכלי שנערך בסנט פטרסבורג, אמר הנשיא הרוסי כי הוא חושב שהסכם האקלים הוא "מסמך טוב". זאת למרות שמדינתו חתמה עליו, אך עדיין לא אשררה אותו. "אנחנו מחכים לתיקון של כמה פרטים טכניים בהסכם לפני שנאשרר אותו", אמר.

הנשיא הפגין אופטימיות לגבי עתידו של הסכם האקלים, למרות פרישת ארצות-הברית. לדבריו, "עדיין יש זמן להגיע הסכם, למרות שוושינגטון משכה את חתימתה. 'דונט וורי בי האפי' (אל תדאגו, היו שמחים)". במקביל, בוועידה כלכלית משותפת לאיחוד האירופי ולסין אמרו שני הצדדים כי פרישתו של טראמפ מההסכם הינה "טעות גדולה".

אמש הודיע טראמפ על הפרישה מ"הסכם פריז" - אחת מהבטחותיו המרכזיות בקמפיין הבחירות. בנאום בבית הלבן אמר טראמפ כי ארצות-הברית תפסיק למלא אחר התנאים הבלתי מחייבים של ההסכם. "נתחיל במשא ומתן להיכנס מחדש להבנות פריז בתנאים הוגנים לאמריקה, לעסקים שלה, לעובדים שלה, לאנשים שלה, למשלמי המסים שלה. אנחנו יוצאים, ונראה אם נצליח להשיג עסקה. אם כן, נהדר. אם לא, זה בסדר".

"כנשיא השיקול הראשון שלי הוא רווחתם של העובדים האמריקאים", הוסיף טראמפ. "זה הסכם שמנצל את ארצות-הברית לטובת מדינות אחרות. הוא משאיר עובדים אמריקאים לספוג את ההשלכות במובן של אובדן מקומות עבודה וסגירת מפעלים. אני לא יכול לתמוך במצפון נקי בהסכם שמעניש את ארצות-הברית".