פיתוח חדש בשוק יעלים את התורים לקופה בסופרמרקט

פנסוניק חשפה לאחרונה סל קניות חדשני, מבוסס RFID, שיאפשר לבצע ולשלם עבור הקניות שלכם בחנויות מבלי לעמוד בתור כלל ■ צפו בפיתוח החדש בפעולה מתוך ניסוי מוצלח שהתבצע בסופרמרקט ביפן

סל קניות אלקטרוני RFID.  / צילום: מתוך הוידאו
סל קניות אלקטרוני RFID. / צילום: מתוך הוידאו

כולנו מכירים את התורים המייגעים בדרך לקופה בסופרמרקט. חברת פנסוניק פיתחה סל קניות חדשני שעומד לשים סוף לבזבוז הזמן המשווע הזה. בסרטון מתבצעת הדגמה של הסל בחנות Lawson (השלוחה היפנית של seven eleven), שמשתפת פעולה עם קונצרן פנסוניק לצורך הדגמה של מערכת הסריקה והאריזה הייחודית המבוססת על סריקת גלי רדיו RFID.

הלקוח נכנס לחנות, לוקח את סל הקניות, בוחר את המוצרים שהוצמדו אליהם מראש תגי RFID אלקטרוניים ומכניס אותם לסל. בתום התהליך הוא, או היא במקרה שלנו, מגיעה לקופה האוטומטית ומניחה את הסל בפתח ייעודי. ברגע שהסל מונח בפתח, החלק התחתון שלו נפתח, וכל המוצרים נשפכים לתוך שקית אריזה. במקביל מערכת הסריקה סורקת את כל המוצרים בו-זמנית ומשדרת את הנתונים תוך מספר שניות לקופה האוטומטית. כעת כל שנדרש מהלקוח הוא להעביר כרטיס אשראי, פעולה שלאחריה עולה שקית האריזה למעלה, והלקוח יכול לקחת אותה ולהמשיך בדרכו.

לדברי סימיצ'י אוקדה, מנהל תחום הרובוטיקה בפנסוניק, "תגי ה-RFID המוצמדים למוצרים מכילים מידע כללי על המוצר, מתי הוא יוצר, מתי פג תוקפו והמחיר. באמצעות התגים הללו שמוצמדים לכל המוצרים בחנות ניתן לקצר בצורה משמעותית את התורים בחנות ולשדרג את חוויית הקנייה של הלקוח".

בעתיד, בכוונת פנסוניק להטמיע את הטכנולוגיה הזו כבר בקו הייצור, מה שיאפשר למנהלי הרכש לעקוב אחר כל שרשרת האספקה שעובר המוצר. כך למשל, מרכזי הפצה גדולים יוכלו לנתב את המוצרים שיוצרו באופן אוטומטי בזמן אמת על-פי החוסרים במלאי, כפי שישודרו מכל סניף וסניף. כמו כן, ניתן יהיה לייעל את תהליך הייצור, שכן ברגע שיש מספיק מלאי בסניפים, תעבור פקודה להפסיק או להאט את תהליך הייצור - וכך למנוע בזבוז של חומר גלם וקלקול של מזון.