בזק בינ"ל עולה רמה בהגנת סייבר: שת"פ עם סיסקו וצ'ק פוינט

לדברי החברה, מדובר בשירות ראשון מסוגו בישראל למניעת נוזקות כופר תחת השם Cyber Shield

מוטי אלמליח / צילום: ורדי כהנא
מוטי אלמליח / צילום: ורדי כהנא

בניגוד לבזק שיצאה עם מוצר סייבר שנותן הגנה כללית לבית הלקוח דרך הגנה על הנתב בביתו, החליטה חברת-הבת בזק בינלאומי לתת פתרונות ממוקדים ונקודתיים ללקוחות שיבחרו לקחת ממנה את שירותי הגנת הסייבר. היום (א') הודיעה בזק בינלאומי על הסכם שיתוף-פעולה עם סיסקו וצ'ק פוינט למניעת נזקי תוכנות כופר. 

בכך ממשיכה בזק בינלאומי לחזק את פעילותה בתחום הסייבר - תחום שמנכ"ל החברה מוטי אלמליח הגדיר כאסטרטגי.

לדברי החברה, מדובר בשירות ראשון מסוגו בישראל למניעת נוזקות כופר תחת השם Cyber Shield ובשיתוף הענקיות צ'ק פוינט וסיסקו. השירות מספק הגנה מפני גורמים עוינים (עברייני רשת/האקרים) ברשת שמטרתם להשתלט על קבצים ומחשבים באמצעות נוזקת הכופר ולבקש כופר עבור שחרורם.

ההגנה בשירות מתבצעת באמצעות פתרון היברידי המשלב שתי שכבות הגנה - הגנה רשתית מבית סיסקו והגנה מקומית מבית צ'ק פוינט. התקנת תוכנה במחשבים עם מערכתWindows הפועלת כל העת ומנטרת באופן תמידי איומים ממשיים, מונעת התממשותם ומתריעה על כך באופן מיידי ואף מאפשרת שחזור קבצים במידת הצורך.

הנוזקה נועלת ומצפינה את המחשב ולא מאפשרת גישה לקבצים. על מסך מחשב מופיעה הודעה המתריעה שהקבצים שלו נעולים ודרישה לשלם כופר בגובה מאות ואלפי דולרים בעבור שחרור הקבצים. עלות השירות היא 11.90 שקל לחודש. 

אמנון בר-לב, נשיא צ'ק פוינט, מסר כי "על רקע העלייה המתמדת בתדירות וברמת התחכום של מתקפות הסייבר בעולם, ובפרט על רקע עליית המדרגה בכמות התקפות הכופר, אנו רואים היערכות מחודשת בכל העולם, הן של לקוחות פרטיים והן של חברות וארגונים מכל הגדלים והסוגים". 

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו, מסר: "כחברה המספקת מעטפת רחבה וכוללת של פתרונות טכנולוגיים וכשותפה למסע הדיגיטלי של לקוחותינו, אנו ממשיכים לפתח את פורטפוליו מערך פתרונות האבטחה וההגנה של סיסקו, כמענה לצורך הקיים והגובר של איומי הסייבר". 

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, מסר כי "בתקופה האחרונה נוכחנו לראות כי איומי הסייבר הם ממשיים. כמי שמובילים את תחום הגנת הסייבר בישראל, אנו מעניקים ללקוחותינו שורה של פתרונות ייעודיים, והפעם אנו שמחים לחבור לשתי ענקיות בתחומן ומשיקים פתרון חכם, חדשני ויעיל להגנה מקיפה ממתקפות הכופר. ה-Cyber Shield המושק כעת מהווה מוצר משלים המחזק את חזית הגנת הסייבר שמעניקה בזק בינלאומי ללקוחותיה".