מייסד אלמה לייזרס גייס 5 מ' ד' לחברה חדשה בתחום הלייזר הרפואי

מדובר בבלקין לייזר (Belkin), שמפתחת מכשיר לייזר לטיפול במחלת העיניים גלאוקומה

BELKIN LASER TEAM קרדיט בלקין לייזר
BELKIN LASER TEAM קרדיט בלקין לייזר

חברה שמבוססת על שיתוף פעולה בין שני יזמים שכבר ביצעו אקזיט בעבר, גייסה היום 5 מיליון דולר. מדובר בבלקין לייזר (Belkin), שמפתחת מכשיר לייזר לטיפול במחלת העיניים גלאוקומה. החברה מנוהלת על ידי ד"ר זיו קרני, אשר ייסד את חברת האסתטיקה הרפואית אלמה לייזרס וכיהן בה כמנכ"ל וכיו"ר עד שהחברה נמכרה תמורת 240 מיליון דולר לענקית המכשור רפואי הסינית פוסון פארמה. ממציא הטכנולוגיה של בלקין מדיקל הוא ד"ר מיכאל בלקין, אשר המציא גם את הטכנולוגיה בבסיס חברת אופטונול, שנמכרה לחברת העיניים אלקון ב-180 מיליון דולר.

בלקין לייזר הוקמה במסגרת חממת רד ביומד של משפחת זיסאפל. בין המשקיעים בגיוס הנוכחי: קרנות הון הסיכון Zicom Holdings מסינגפור ו- Rimonci Capital הסינית וכן האנג'ל גור מינצר, המייסד והבעלים של רשת קר שירותי רפואה, אשר השקיע בעבר בחברות של רד ביומד. בנוסף קיבלה החברה מענק מהאיחוד האירופי במסגרת פרויקט GLAUrious לטיפול בגלאוקומה אותו יזמה ומובילה בלקין לייזר, יחד עם ארבעה שותפים אירופאים. זהו סבב הגיוס המשמעותי הראשון של החברה, כאשר לפני כן ביצעה גיוס סיד מרד ביומד והמדען הראשי. בלקין משמש כרופא בבית חולים שיבא וההמצאה מוסחרה על ידי בית החולים לתוך החברה.

לייזר הוא כלי מוכר לטיפול בגלאוקומה (בין היתר בחברת לומניס שממנה החל קרני את דרכו בתחום הלייזרים, וכן בחברת IOptima, מקבוצת ביולייט שבשליטת ישראל מקוב), אולם הבידול של בלקין לייזר הוא קלות השימוש. החזון של החברה הוא כי כל חולה גלאוקומה יוכל לקבל מכל רופא עיניים (כולל רופא שאינו מנתח ואולי אף אינו מתמחה בגלאוקומה) טיפול ראשוני באמצעות לייזר, כתחליף לטיפות. החברה ביצעה בישראל ניסוי קליני ומטרת הגיוס כעת היא להתחיל בניסוי קליני רב מרכזי באירופה, לשם קבלת אישור שיווק אירופאי.

לדברי החברה, הפרוצדורה שהיא מציעה היא פשוטה ומהירה, ומתרחשת תוך העברה של אנרגיית הלייזר אל מנגנון הניקוז של הנוזל התוך עיני, אך לא באופן ישיר אלא דרך הסקלרה ("הלבן של העין"). לדברי דריה למאן-בלומנטל, מנכ"לית בלקין לייזר: "הטיפול שלנו יביא למהפכה בטיפול במחלת הגלאוקומה, על ידי הגברת הנגישות לטיפול. הטיפול הראשוני במחלת הגלאוקומה באמצעות הפתרון שלנו בא להחליף את הטיפול המסורתי הראשוני במחלה הכולל טיפות עיניים, טיפול שרבים מהחולים אינם מתמידים בו וכך מאבדים את ראייתם בהדרגה".