מגמה מעורבת בסיום באירופה: "'עייפות' בשווקים אחרי הראלי"

המשיקיעים מגיבים לראשונה למתקפת הטרור בלונדון בשבת ■ פתיחה שלילית בוול סטריט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה סגרו היום (ב') במגמה מעורב, ברקע פיגוע הטרור שהכה שלשום בלונדון ובו נהרגו 7 איש ונפצעו 48. המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת הבחירות בבריטניה והחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי בהמשך השבוע.

 

ביום שישי המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים לשיאים חדשים, למרות דוח התעסוקה המאכזב לחודש מאי. בסיכום שבועי ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.9%, הדאו ג'ונס הוסיף 0.6% והנאסד"ק עלה ב-1.5%.  

"נראה כי נרשמת 'עייפות' בשווקים אחרי הראלי של השבוע החולף", אמר וישנו וראטאן (Vishnu Varathan), כלכלן ב-Mizuho Bank בסינגפור. "המשקיעים ממתינים למהלכים מהפדרל ריזרב ומהבנק האירופי כדי להחליט איך להשקיע". 

ביום חמישי הקרוב יתקיימו בחירות בבריטניה ברקע הפיגוע. דאעש לקח הלילה אחריות על מתקפת הטרור המשולבת. מדובר במתקפת הטרור השלישית בלונדון בחודשים האחרונים. באותו היום הבנק המרכזי האירופי יודיע על החלטת הריבית והמדניות המוניטארית. השאלה המרכזית שעל הפרק היא האם נגיד הבנק דראגי ירמוז על הפסקה עתידית של המדיניות המרחיבה לאור השיפור הכלכלי ביבשת, או יחליט שעדיין לא הגיעה השעה לשינוי כיוון.

ביום שישי בוול סטריט פורסם דוח התעסוקה למאי, שהצביע על תוספת של 138 אלף משרות - מתחת לצפי בשוק שעמד על תוספת של 185 אלף משרות, בעוד שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-4.3%. למרות זאת, החוזים על ריבית הפד עדיין מגלמים סיכוי של מעל 90% להעלאת ריבית כבר החודש.

מניות הפיננסים ביבשת מרכזות עניין. נציין את בנקו פופולר שנופלת בכ-4%. מניית האנרגיה הפורטוגלית EDP יורדת בחדות לאחר ששמו של המנכ"ל נקשר לפרשת שחיתות.

בורסות אסיה סגרו במגמה שלילית.