ירידות בסיום בוול סטריט; גוגל סגרה מעל 1,000 דולר

חרם המעצמות הערביות על קטאר מצביע על שבר בין יצרניות הנפט הגדולות ■ מדד מנהלי הרכש לחודש מאי - נמוך מהצפוי ■ ירידות שערים בבורסות אירופה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

ירידות נרשמו בסיום המסחר בניו-יורק היום (ב'). באירופה הסתיים המסחר בירידות, לאחר נעילה שלילית בבורסות אסיה.

 

ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות הערביות ובחריין הכריזו הבוקר בצעד מתואם על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם נסיכות קטאר, בטענה כי היא מסייעת לטרור. תימן הצטרפה להכרזה בשעה מאוחרת יותר. המהלך, שמבטא חילוקי דעות חמורים בקרב חלק מיצרניות הנפט  הגדולות בעולם, צפוי להשפיע על מחירי הזהב השחור.

כלי תקשורת באיחוד האמירויות דיווחו כי Etihad Airways, חברת התעופה הלאומית, תחדול מטיסותיה אל דוחא (בירת קטאר) וממנה עד הודעה חדשה.

בגזרת המאקרו, פורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) בסקטור הלא-יצרני לחודש מאי. הנתון עומד על 56.9 נקודות, נמוך מהצפי ל-57.1 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה כלכלית. כן פורסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש אפריל, שירד ב-0.2% לעומת חודש מארס - כצפוי.

 

בסוף השבוע האחרון פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי, שהצביע על תוספת של 138 אלף משרות - מתחת לצפי בשוק שעמד על תוספת של 185 אלף משרות. שיעור האבטלה ירד ב-0.1% ל-4.3%. השכר הממוצע לשעה עלה בהתאם לצפי ב-0.2%. הממשל האמריקאי עדכן מטה גם נתוני התעסוקה של חודשים מארס ואפריל.

מניית אלפאבית - 541103  הצטרפה היום למועדון המצומצם של מעל רף ה-1,000 דולר למניה. קודם לכן הייתה זו מניית אמזון.קום  שחצתה את הרף הזה. 

סנאפ איבדה גובה לאחר ש-JP מורגן הוריד את מחיר היעד של המניה ל-18 דולר.

אפל  השיקה הערב את מערכת ההפעלה החדשה שלה ואף מחשבי מקבוק פרו חדשים ורמקול חדש אך בוול סטריט חוששים מפני תימחור היתר של המניה והיא סגרה בירידות.

בהמשך השבוע צפויות ורינט  ו-וריפון  לפרסם את דוחותיהן הכספיים לרבעון הראשון של השנה.