הוט בניסיון אחרון למנוע תחרות על גבי תשתיותיה

פנתה לשר הכלכלה אלי כהן במטרה שישמע אותה פעם נוספת לפני יישום רפורמת השוק הסיטונאי גם על גבי תשתיותיה

ניסיון נוסף של חברת הוט למנוע את יישום רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה. לאחר שבג"ץ דחה את בקשתה ולא הסכים שייערך לה שימוע נוסף לפני שמשרד התקשורת יישם את מדיניות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה, מנסה כעת החברה לפעול אצל שר הכלכלה אלי כהן ולשכנע אותו בצדקת טיעוניה שכבר נדחו על ידי משרד התקשורת ועל ידי אגף התקציבים באוצר מספר פעמים.

שר הכלכלה אלי כהן, מחליף את שר האוצר משה כחלון בכל הטיפול בנושאי הוט, בשל ניגוד העניינים שבהם נמצא כחלון מול הוט. כהן נדרש לאמץ את החלטות משרד התקשורת שלהם שותף גם אגף התקציבים, בכל הקשור ליישום רפורמת השוק הסיטונאי על גבי הוט, ובמלים פשוטות לאפשר למתחרים להשתמש ברשת של הוט לטובת קידום התחרות ובמחירים מפוקחים על ידי משרד התקשורת - כפי שהדבר אמור להיעשות ברשת בזק.

הוט הייתה אמורה להיות חלק מההסדר כבר לפני שנתיים אך הדבר לא בוצע. לא נראה שלמישהו יש הסבר ראוי מדוע לא יושמה המדיניות גם על הוט, ולמשרד התקשורת יש הסברים למכביר, למרות שהוא הגוף שקבע שתשתיות הוט חייבות להיפתח לתחרות.

באותה תקופה הוט הצליחה בצורה מרשימה, יש לציין, למנוע ולעכב ככל יכולתה את יישום המדיניות. בענייני רגולציה הוט רושמת הישגים מרשימים ואת השאלות איך זה קרה צריך לשאול בעיקר את משרד התקשורת. בשורה התחתונה הוט כבר כפסע מיישום המדיניות על גבי הרשת שלה ומחירי השימוש כבר נקבעו.

כעת המכשול האחרון שעומד בדרך ליישום הרפורמה הוא השר כהן. בשיחה עם "גלובס" הבהיר כהן שהוא רואה בשוק הסיטונאי חשיבות עליונה לקידום התחרות בשוק הטלוויזיה. לדבריו, לא חששתי בעניין הרפורמות בבנקים ולא אחשוש כאן. נעשה מה שטוב לאזרח והמטרה היא לקבל החלטה מהירה שתביא בשורה בהורדת מחירי הטלוויזיה בישראל".