הוועדה המחוזית אישרה תוכנית ל-1,402 דירות בכפר קאסם

התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים של עד 7 קומות, 21 דונם עבור מבני ציבור וכ-18 דונם שטחים פתוחים ■ השכונה החדשה ממוקמת במזרח העיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז שבמנהל התכנון אישרה למתן תוקף תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר קאסם, הכוללת 1,402 יחידות דיור. התוכנית כוללת הקמת מבני מגורים של עד 7 קומות, 21 דונם עבור מבני ציבור וכ-18 דונם שטחים פתוחים. השכונה החדשה ממוקמת במזרח העיר, ותתפרס על כ-254 דונם בבעלות פרטית ומדינה.

התוכנית כוללת שמירה על שטח פתוח לאורך גבולה המזרחי של כפר קאסם ומציעה הקמת טיילת שצופה אל הוואדי. התוכנית נשענת על מערכת דרכים ראשית שהותוותה בתוכנית המתאר של כפר קאסם. לאורך הכבישים הראשיים בשכונה החדשה מתוכננות שטחי מסחר בהיקף של כ-9,300 מ"ר. יזם התוכנית היא עיריית כפר קאסם והיא נערכה על ידי מחמוד עאמר.

נציין כי תוכנית זו מצטרפת לתוכנית אחרת המתייחסת לכפר קאסם שעתידה לעלות לטיפול בוועדה לתוכניות מועדפות לדיור (הותמ"ל). על פי תוכנית זו, הממוקמת מצפון מערב לעיר הקיימת, ייבנו עוד 1,300 יחידות דיור נוספות.

במסגרת ההכרזה על תוכנית זו על ידי קבינט הדיור (כל תוכנית שמקודמת על ידי הותמ"ל צריכה להיות מאושרת על ידי הממשלה) הדגישו במינהל התכנון, כי בכפר קאסם קיימת בנייה בלתי חוקית שתיבחן כעת לאור התוכנית החדשה, ואם יתברר שהיא עשויה לפגום או להכשיל את התוכנית, ייתכנו צווי הריסה. עם זאת, בניגוד ליישובים ערביים אחרים בהם מדובר לא פעם בבנייה בלתי חוקית בהיקף ניכר, התופעה בכפר קאסם היא "בהיקף זניח לעומת היקפי הבנייה המוצעים".

נציין כי אוכלוסיית כפר קאסם מונה היום כ-22 אלף איש, וכ-2,700 הדירות הנוספות שבהן מדובר מהוות תוספת משמעותית לעיר.

במקביל, אושרו לאחרונה עוד שלוש תוכניות הנוגעות לאזור התעשייה המערבי בכפר קאסם. תוכניות אלו כוללות תוספת משמעותית של שטחי תעסוקה בהיקף של כ-154 אלף מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של כ-61 אלף מ"ר וכ-6,200 מ"ר למבני ציבור.