נעילה שלילית באירופה ואסיה; "הסנטימנט בשוק רגיש מאוד"

בשווקים ממשיכים לעסוק בהשלכות המשבר מול קטאר ■ יום חמישי העמוס: עדות ראש ה-FBI המפוטר, בחירות בבריטניה וישיבת ריבית באירופה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות, זאת על רקע המגמה השלילית בניו-יורק והירידות בבורסות אסיה.

באירופה ריכזו עניין מניות הפיננסים, וזאת בשל החשש מפגיעה בעסקיהן בשל המשבר בין קטאר למדינות ערב המתונות, משבר שעלול להידרדר במהרה לעיצומים כלכליים. ביום חמישי תחל פגישת ראשי הבנק המרכזי האירופי, ואמנם לא צפויות דרמות בפגישה, אך לניתוח המגמה הכלכלית בגוש האירו על ידי הבנק יש משמעויות רבות.

 

באסיה נסגרו הבוקר הבורסות במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים הקלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בדרום קוריאה לא מתקיים מסחר לרגל יום זיכרון.

 

בשווקים ממשיכים לעכל ולנסות להבין את רוחב ההשלכות של המתח בין קטאר למדינות ערב המתונות, כולל ניתוק יחסים דיפלומטיים בטענה כי קטאר תומכת בטרור.

הנפט  כמובן נותר במוקד, בין היתר בשל מעורבות מדינות עשירות בנפט בסכסוך המתהווה במזרח התיכון.

גם ללא קטאר לא חסרים כאבי ראש לסוחרים, עם שבוע סוער שעשוי לטלטל את השווקים הפיננסיים. עדותו בקונגרס של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ביום ה' עשויה לחשוף עוד טפח בנוגע לממשל טראמפ, והבחירות בבריטניה וישיבת הריבית של הבנק האירופי המרכזי באותו יום.

"הסנטימנט בשווקים רגיש מאוד. אי אפשר לצפות מכלכלה ארה"ב לצמוח ב-3% בשנה תחת ממשל טראמפ והסקנדלים הפוליטיים", ציינו ב-Brown Brothers Harriman.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]