נעילה שלילית בוול סטריט; מניית AMD זינקה בכ-7%

מחירי הנפט עמדו במוקד לאור ההחלטה של מספר מדינות ערביות, בראשן ערב הסעודית ומצרים, לנתק את הקשרים עם קטאר ■ השבוע: הבחירות בבריטניה והחלטת הריבית של ה-ECB

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לקראת הבחירות בבריטניה ביום חמישי והחלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי צפוי למסור עדות בקונגרס ביום חמישי, עניין שעלול להגביר את העצבנות בשווקים. בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית.

 

מחירי הנפט  המשיכו לרכז תשומת לב, לאחר שאתמול הודיעו ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות הערביות ובחריין, על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם נסיכות קטאר, בטענה כי היא מסייעת לטרור. תימן הצטרפה להכרזה בשעה מאוחרת יותר. המהלך, שמבטא חילוקי דעות חמורים בקרב חלק מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, צפוי להשפיע על מחירי הזהב השחור.

המשקיעים דרוכים לקראת הבחירות בבריטניה, שייערכו ביום חמישי השבוע. לפי הסקרים האחרונים מפלגת הלייבור צמצה את הפער מול המפלגה השמרנית לאחוזים בודדים, עניין שמלבה את החשש בשווקים. במקביל, באותו היום יפרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית ולפי הערכות נגיד הבנק מריו דראגי ירמוז על המשך המדיניות המרחיבה, בעיקר בשל ההתקררות באינפלציה בחודש מאי.

ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, שפוטר ע"י הנשיא טראמפ, צפוי למסור בחמישי עדות בפני ועדת המודיעין של הסנאט ואולי יספק פרטים חדשים על החקירה שה-FBI ניהל בנוגע לקשרים של ממשל טראמפ עם גורמים רוסים.

מניית אפל  הוסיפה לבלוט במסחר היום לאחר שאתמול הציגה בכנס המפתחים שלה מספר מוצרים חדשים הן בתחום התוכנה והן בתחום החומרה. בעקבות ההכרזות בכנס, זינקה מניית AMD  ששבבים מייצורה ישולבו במוצרים החדשים.

חברת התרופות פריגו  הפתיעה אמש את המשקיעים כאשר הודיעה כי המנכ"ל ג'ון הנדריקסון יעזוב את תפקידו, וכי החברה תחל בהליך לאיתור מחליף.

בעלי המניות בג'נרל מוטורס  יצביעו היום על ההצעה שהעלה המשקיע האקטיביסט דיוויד איינהורן, לפיה יש לפצל את מניות החברה לשני סוגים, האחד המתמקד בצמיחה ואחד מתמקד בערך (חלוקת דיבידנדים).

למרות שזינקה מתחילת השנה בכ-70%, בחברת Pacific Crest מעריכים כי מניית טסלה  תזנק בעוד 26% לרמה של 426 דולר.