חברות טק גייסו מתחילת הרבעון השני 560 מיליון דולר

3 חברות גייסו היום 28 מיליון דולר ■ נתן לינדר, מנכ"ל ומייסד-שותף ב-Tulip: "הלקוחות שלנו מבינים שכלים דיגיטליים מודרניים ממוקדי-אנשים הם המפתח להגדלת הפריון של כוח העבודה התעשייתי"

חברת Workey/ צילום: שוקה כהן
חברת Workey/ צילום: שוקה כהן

3 חברות טק ישראליות צעירות הודיעו הבוקר (ג') על סבבי גיוס, והן מחזקות את מה שציינו כאן באחרונה: יש קאמבק של גיוסי Seed ו-A. החברה הראשונה שגייסה היא Tulip שגייסה 13 מיליון דולר בסבב A, וזה כל מה שגייסה מאז הקמתה.

החברה הסבירה על עצמה בהודעתה: "Tulip מביאה את כוחם של 'האינטרנט של הדברים' התעשייתי (Industrial IoT) והאנליטיקה המתקדמת לכוח העבודה בייצור באמצעות פלטפורמת האפליקציות שלה. טכנולוגיה זו מגשרת על הפער שבין מערכות IT קשיחות לבין הפעולות הדינמיות המתרחשות ברצפת הייצור. פלטפורמת אפליקציות הייצור (Manufacturing App Platform) בשירות עצמי של החברה כבר מוטמעת אצל עשרות לקוחות גלובליים בשש מדינות לרוחב מגוון תעשיות, לרבות אלקטרוניקה, תעופת חלל וביטחון, מכשור רפואי, הנעלה, פרמצבטיקה, וייצור קבלני".

האפליקציות, שמופעלות לרוב על ידי מהנדסים ומפעילים בקו הקדמי של רצפת הייצור, מאפשרות בעיקר שני דברים: חיבור בין כלים, מכונות, חיישנים ומערכות מידע ל-IoT תעשייתי וניתוח וייצוג ויזואלי של הייצור באמצעות אנליטיקה בזמן אמת כדי לייעל את הייצור.

עוד מסבירה החברה: "חברות תעשייה גדולות סומכות על הפלטפורמה של Tulip כדי ליצור אפליקציות העובדות עם IoT למגוון תרחישי שימוש, כולל הוראות עבודה אינטראקטיביות, איסוף נתונים אוטומטי, בקרת איכות, בדיקות ביקורת, ניטור מכונות, והדרכה. ניתוח של Deloitte שבחן את ההשפעה של פתרון החברה על Jabil, קבלנית ייצור גלובלית מובילה, מצא שתפוקת הייצור עלתה ביותר מ-10%, ובעיות האיכות בפס הייצור הידני פחתו ב-60% בארבעת השבועות הראשונים להפעלה".

נתן לינדר, מנכ"ל ומייסד-שותף, אמר כי "הלקוחות שלנו מבינים שכלים דיגיטליים מודרניים ממוקדי-אנשים הם המפתח להגדלת הפריון של כוח העבודה התעשייתי". אהרון מנקובסקי, שותף-מנהל בקרן פיטנגו שהשקיעה בחברה מסר: "מהפכת ה-IT בתעשייה החכמה מתרחשת לנגד עינינו כאשר Tulip היא שחקן מוביל שמסייע לחברות רבות לעבור לדור הבא של תהליכי הייצור תוך הגברת יעילות ותפוקה".

החברה נכנסה לרשימת ה-"Cool Vendors" לשנת 2017 של חברת המחקר גרטנר, וזו ציינה: "מתן יכולות דיגיטליות בידיהם של עובדי מפעלים נמצא כיום על הרדאר של חברות תעשייה. פלטפורמות חדשות הנבנות עבור משתמשי קצה שמאפשרות להם ליצור אפליקציות משלהם, לתחזק תוכן ומודלים של נתונים, וליישם טכניקות אנליטיות שונות, מתחילות להופיע, ובסופו של דבר יאתגרו את הגישות המסורתיות המקובלות היום לתוכנה בחברות תעשייה". הדו"ח של גרטנר ממליץ למנהלי שרשרת אספקה "ליצור חוויות דיגיטליות חדשות לעובדי מפעלים בכך שיתחילו לפתח אפליקציות בשירות עצמי וכלי אנליטיקה עכשיו, ובטווח הארוך ימקדו את המבט על תמיכה בקבלת החלטות באמצעות הרחבת האוטומציה והבינה המלאכותית".

הגיוס השני: Workey, שפיתחה פלטפורמה לחיפוש עבודה בהיי-טק מבוססת בינה מלאכותית, גייסה 8 מיליון דולר בסבב A והשלימה גיוס של 9.6 מיליון דולר מהקמתה. במקביל, הודיעה החברה על השקת הפלטפורמה שלה בשוק האמריקאי לאחר שנתיים של פעילות בישראל.

Workey, לפי הודעתה, הופכת את תהליך ההשמה לחכם, מותאם אישית, ממוקד ואנונימי. כמו כן, היא מייתרת את החוליה המקשרת של חברות ההשמה על ידי חיבור ישיר של מחפשי העבודה למנהלי הגיוס בחברות עצמן. בכך, מאפשרת Workey למשתמשיה לקבל החלטות ארוכות טווח, ביעילות ובדיסקרטיות, ואף משפרת ומגדילה את איכות וכמות המגויסים הפוטנציאליים בחברות עצמן.

עוד מסבירה החברה: "הטכנולוגיה, המבוססת על בינה מלאכותית, מנתחת מיליוני מסלולי קריירה ומסוגלת לספק המלצות מבוססות נתונים לצעד הבא בקריירה של המשתמשים. באמצעות ניתוח ביג דטה ושימוש במודלים של למידת מכונה, הפלטפורמה מסייעת למי שעדיין לא מרגישים מוכנים לחפש עבודה באופן אקטיבי. בכך, היא חוזה עבורם את הצעד הבא בקריירה, באופן אנונימי, חינמי וקל לשימוש, כך שיוכלו לבחון את שוק העבודה והזדמנויות הקריירה ללא מחויבות או מאמץ. גישה זו היא נכס חשוב גם לחברות המגייסות, משום שהיא מרחיבה באופן משמעותי את מאגר המועמדים הפוטנציאליים".

"לפי סקר דור המילניום של Delloite, שני שלישים מדור זה מצפים להחליף מקום עבודה תוך ארבע שנים. מאידך, ברור שתהליך הגיוס המסורתי מיושן ולא יעיל, לא רק עבור מחפשי העבודה אלא גם עבור מעסיקים מכל התחומים", אומר דני שטיינברג, שותף-מייסד וסמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה. "לעיתים קרובות מדי אנשים עוברים ממקום עבודה אחד למשנהו ללא כיוון ברור ומבלי שהשינוי יתמוך בשאיפותיהם לטווח הרחוק. בניגוד לאתרים המקובלים של חיפוש עבודה, Workey שואפת ליותר מאשר למצוא עבודה למועמד. אנחנו רוצים לעזור לאנשים לנווט את הקריירה שלהם באמצעות קריאה נכונה של שוק העבודה ושל הפוטנציאל האישי שלהם".

הגיוס השלישי הוא של Audioburst, חברה שפיתחה פלטפורמה ליצירת תוכן קולי, גייסה 6.7 מיליון דולר בסבב A, בין היתר מקונסורציום של משקיעים במובילאיי. לדברי החברה, היא משנה את האופן שבו אנשים צורכים תוכן קולי.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת הרבעון השני (אפריל עד רגע זה), סך הגיוס של חברות טק ישראליות עמד על 560 מיליון דולר, וזאת כאשר הממוצע הרבעוני הוא 1 מיליארד דולר.

Audioburst

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: תוכן קולי

מייסדים: אמיר הירש (מנכ"ל); גל קליין (סמנכ"ל טכנולוגיה); יוני סילברברג (סמנכ"ל פיתוח עסקי); בן אנוש

גיוסי הון: 8.2 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: החברה היפנית Advanced Media, קרן Flint, B2-Angels ואחרים

Workey

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: פלטפורמה לחיפוש עבודה בהיי-טק

מייסדים: בן ראובני (מנכ"ל), עמיחי שרייבר, דני שטיינברג

סך גיוסי הון עד כה: 9.6 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Pico ו-Magma

Tulip

שנת הקמה: 2015

מה החברה עושה: IoT תעשייתי

מייסדים: נתן לינדר (מנכ"ל); רוני קובט

סך גיוסי הון עד כה: 13 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: קרן NEA, קרן פיטנגו ומספר משקיעי אנג'ל, ביניהם איתן ורטהיימר

מקור: IVC אונליין והחברות עצמן