שלוש אוניברסיטאות מישראל מובילות ברישום פטנטים בארה"ב

רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת ת"א נמצאת במקום ה-43 בדירוג העולמי ■ הטכניון ויישום, חברת המסחור של האוניברסיטה העברית, במקומות ה-53 וה-87 בהתאמה

האקדמיה הלאומית האמריקאית לממציאים וארגון בעלי הקניין הרוחני, שני ארגוני קניין רוחני משמעותיים בארה"ב, פרסמו את רשימת 100 המוסדות האקדמיים שרשמו הכי הרבה פטנטים ב-2016 אצל משרד הפטנטים האמריקאי.

ברשימה נמצאים 3 ארגונים ישראליים: רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל-אביב שמנוהלת על-ידי שלמה נמרודי, במקום ה-43 עם 54 פטנטים שנרשמו ב-2016, הטכניון במקום ה-53 עם 44 פטנטים ויישום חברת מסחור של האוניברסיטה העברית, במקום ה-87 עם 29 פטנטים בשנת 2016. ליתר האוניברסיטאות ומכוני המחקר בישראל אין ייצוג ברשימה.

נציין כי מדובר ברשימה כמותית אשר מתבססת אך ורק על מספר הפטנטים, ללא ניסיון לאמוד את החוזק או את ההשפעה הפוטנציאלית של הפטנט. כמו כן, נציין כי לצורך הכנת הרשימה, החוקר הראשון ששמו רשום על גבי הפטנט, הוא זה שהפטנט מיוחס למוסד אליו הוא משתייך.

רוב הנציגים ברשימה, כצפוי, הם מוסדות מחקר מארה"ב. במקום הראשון עומדת אוניברסיטת קליפורניה עם 505 פטנטים, במקום השני MIT עם 278 פטנטים ובמקום השלישי אוניברסיטת סטנפורד עם 244 פטנטים. בעשירייה הראשונה ישנה נציגות סינית, אוניברסיטת צ'ינגחואה, אשר משתפת פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב, במקום החמישי עם 181 פטנטים.

מדינות אחרות המיוצגות ברשימה הן דרום קוריאה עם נציגויות רבות במאיה הראשונה, ערב הסעודית, סינגפור, יפן, הונג-קונג, שווייץ וטאיוואן.