נעילה מעורבת באירופה; הריבית בגוש האירו נותרה על כנה

היום יתקיימו בחירות בבריטניה ועדות יו"ר ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי בסנאט ■ הבנק המרכזי הותיר את הריבית על כנה וזנח בהודעת הריבית את האפשרות של העמקת המדיניות המרחיבה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע ההערכות כי תרזה מיי מהמפלגה השמרנית תזכה בבחירות בבריטניה - גם אם בפער קטן יחסית לנקודת הפתיחה של הבחירות. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות שערים.

מניות הפיננסים ריכזו עניין על רקע כוונות של הבנקים האיטלקיים Vicenza ו- Veneto לגייס הון בהיקף של 1.4 מיליארד דולר.

 

בורסות אסיה ננעלו היום (ה') בעליות שערים קלות.

 

החוזים בוול סטריט עולים כעת עד 0.15% לאחר שאמש ננעל המסחר בעליות של עד 0.4%. באסיה הבורסות עולות עד 0.3% וגם באירופה צפויה מאוחר יותר פתיחה חיובית לקראת הבחירות בבריטניה ופרסום הריבית בגוש האירו. 

לפי הסקרים האחרונים, מפלגת הלייבור הבריטית צמצה את הפער מול המפלגה השמרנית של תרזה מיי לאחוזים בודדים, עניין שמלבה את החשש בשווקים.

באשר למדיניות המוניטרית באירופה, הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר היום את הריבית על כנה. בהודעה שפרסם הבנק הוא זנח את האפשרות של הורדת ריבית נוספת והעמקת המדיניות המרחיבה ורבים רואים בכך סימן לכך שהוא מתכונן "לשנות את כיוון הספינה" ולסגת מהמדיניות המרחיבה.

מחירי הנפט נמצאים במוקד כשחבית נפט מסוג WTI סיימה אתמול מתחת ל-46 דולר לחבית על רקע עלייה מפתיעה של 3.3 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי - לעומת התחזיות לירידה של 3.1 מיליון חביות. עוד ברקע למסחר בזהב השחור - המאמצים לקיצוץ התפוקה בארגון אופ"ק והסכסוך במפרץ הפרסי בין סעודיה, מצרים ועוד מדינות ערביות לבין נסיכות קטאר, שחלק נכבד מכלכלתה מבוסס על הפקת ומכירת נפט.

עוד אירוע שברקע למסחר - עדותו של יו"ר ה-FBI המפוטר ג'יימס קומי בסנאט. קומי מסר אתמול כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע לו שהוא "מצפה לנאמנות" וביקש ממנו להסיר מעליו "את עננת החקירה" שמנהלת הבולשת הפדרלית על קשרים בין אנשי מטה הבחירות של המועמד טראמפ, ב-2016, לבין גורמים רוסיים. כפי שהדברים מצטיירים, דברי קומי יכולים לשמש בסיס לדרישות של מחוקקים דמוקרטים לפתוח נגד טראמפ בהליכי אימפיצ'מנט (כתב אישום בבית-הנבחרים והדחה) בגין ניסיון לשבש הליכי משפט.

כריס וסטון, אסטרטג שווקים ב-IG, העריך כי לבחירות בבריטניה ולהודעת הריבית באירופה לא צפויה השפעה מהותית על כיוון השווקים, אבל לדבריו כן מרגישים בשקט ודריכות של הסוחרים.