נעילה חיובית בוול סטריט; מניית עליבאבא זינקה ב-14%

הבחירות בבריטניה: התוצאות הסופיות יפורסמו בבוקר, סקרים מקדימים חוזים ניצחון למפלגתה של מיי ■ הבנק האירופי המרכזי הותיר את הריבית על כנה ■ מניית טבע עלתה ב-2.6%

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה חיובית, על רקע מספר אירועים כלכליים ופוליטיים שהשפיעו על כיוון המסחר.

 

כעת מעיד ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי בוועדת המודיעין של הסנאט בעניין המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות. קומי מסר אתמול כי נשיא ארה"ב טראמפ הודיע לו שהוא "מצפה לנאמנות" וביקש ממנו להסיר מעליו "את עננת החקירה" שמנהלת הבולשת הפדרלית על קשרים בין אנשי מטה הבחירות של המועמד טראמפ, ב-2016, לבין גורמים רוסיים. כפי שהדברים מצטיירים, דברי קומי יכולים לשמש בסיס לדרישות של מחוקקים דמוקרטים לפתוח נגד טראמפ בהליכי אימפיצ'מנט (כתב אישום בבית-הנבחרים והדחה) בגין ניסיון לשבש הליכי משפט.

מן העבר השני של האוקיינוס, הבחירות בבריטניה מרכזות תשומת לב. לפי הסקרים האחרונים, מפלגת הלייבור הבריטית צמצמה את הפער מול המפלגה השמרנית של תרזה מיי לאחוזים בודדים, עניין שמלבה את החשש בשווקים.

עוד באירופה, הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר היום את הריבית על כנה. בהודעה שפרסם הבנק, בניגוד למסורת בהודעות הקודמות, הוא לא ציין הפעם את האפשרות של הורדת ריבית נוספת והעמקת המדיניות המרחיבה ולכן רבים רואים בכך סימן לכך שהוא מתכונן "לשנות את כיוון הספינה" ולסגת מהמדיניות המרחיבה. אולם, במסיבת העיתונאים שערך נגיד הבנק דראגי לאחר החלטת הריבית הוא חזר על המנטרה לפיה ה-ECB ערוך להגדיל את רכישות האג"ח במידת הצורך.

בזירת המאקרו פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות שהסתכמו ב-245 אלף תביעות לעומת הערכות ל240 אלף תביעות.

מזור רובוטיקה  בלטה במסחר לאחר דיווחה כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדיה בחודש מאי השנה.

מניית עליבאבא  זינקה בשיעור דו-ספרתי לאחר שפרסמה תחזיות לפיהן הכנסות ענקית המסחר צפויות לצמוח בכ-45%-48% ב-2018, הרבה מעל ממוצע התחזיות בשוק. מתחילת השנה זינקה מניית החברה בכ-43%.

כשבוע אחרי שדיווחה על הצלחה בניסוי הקליני בתרופה לטיפול במיגרנה כרונית, טבע  דיווחה אתמול על תוצאות חיוביות במחקר שלב 3 בתרופה fremanezumab. חולים שטופלו בשגרת מינונים חודשית ורבעונית של fremanezumab חשו שיפורים משמעותיים ומובהקים סטטיסטית בכל היעדים ובכל 12 ניתוחי הנתונים שנקבעו מראש.