הנפקת אירונאוטיקס: אנטרופי מעריכה את שוויה ב-396 מ' ד'

במסגרת ההנפקה, שתתקיים ככל הנראה בשבוע הבא לפי שווי של 300-350 מיליון דולר, מתכננים בעלי המניות הקיימים למכור מחצית מהחזקותיהם

כלי תעופה של אירונאוטיקס/ צילום: אתר החברה
כלי תעופה של אירונאוטיקס/ צילום: אתר החברה

הנפקת חברת אירונאוטיקס, יצרנית המל"טים מיבנה, מתקדמת וצפויה להתקיים ככל הנראה בשבוע הבא. לקראת ההנפקה ביצעו כלכלני חברת הייעוץ אנטרופי אנליזה על החברה, שנשלחה למשקיעים המוסדיים. באנטרופי מעריכים את שוויה של אירונאוטיקס ב-396 מיליון דולר לפני הכסף.

אירונאוטיקס נמצאת כבר שלושה שבועות ברוד-שואו לקראת ההנפקה, במסגרתה מקווים בעלי המניות הקיימים למכור מחצית מהחזקותיהם בחברה לפי שווי של 300 עד 350 מיליון דולר, כך שהעבודה של אנטרופי מספקת להם רוח גבית חזקה. מנכ"ל החברה הוא עמוס מתן, והיו"ר שלה הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו.

אם ההנפקה תצליח הרי שבעלי המניות, בראשות קרנות המנוף בראשית ו-KCPS (מחזיקות בכ-27% מהמניות כל אחת) וקרן ויולה (23.4%), ימכרו מניות קיימות ביותר מחצי מיליארד שקל וירשמו אקזיט מרשים. לצד הקרנות, החברה עצמה מבקשת להנפיק מניות חדשות בכ-80 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס, לצד דיסקונט חיתום, מנורה, לידר ואפסילון חיתום.

חוזה גדול בחו"ל נחתם לאחרונה

באנטרופי מציינים כי במהלך חודש אפריל חתמה אירונאוטיקס על מכתב כוונות מול לקוח ממשלתי קיים ממדינה זרה, בהיקף של 290 מיליון דולר ל-3 שנים, למכירת מל"טים חדשים. ההסכם, כותבים באנטרופי, צפוי לכלול עד כ-100 מיליון דולר נוספים בגין תכולות משלימות ושירותים נוספים.

כלכלני אנטרופי צופים בהערכת השווי ששיעור הצמיחה של אירונאוטיקס יעמוד על 13%-20% בשנים הקרובות, עם שיעור EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של 17%-19%. ההכנסות השנה צפויות להסתכם ב-155 מיליון דולר וה-EBITDA ב-27 מיליון דולר. בשנת 2020 צפויה החברה להערכתם לרשום הכנסות של 264 מיליון דולר ורווח EBITDA של 50 מיליון דולר.

2 לקוחות אחראים לשליש מההכנסות

אירונאוטיקס, שהוקמה בנובמבר ב-1997 על-ידי אבי לאומי, עוסקת במתן פתרונות מודיעיניים על בסיס מערכות בלתי מאוישות, עם מגוון של מטוסים ללא טייס (מל"טים) בתצורות ויכולות מגוונות, מערכות אלקטרואופטיות וכן מערכות חישה ותקשורת, בלוני תצפית ורחפנים.

החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת כלי טיס בלתי מאוישים קטנים ובינוניים לצבאות וגופים אזרחיים בעולם. היא נחשבת לחברה הביטחונית החמישית בגודלה בישראל. בשנים 2011 ו-2012 חוותה אירונאוטיקס משבר קשה ונאלצה לצמצם באופן משמעותי את מצבת עובדיה. על רקע הקשיים התזרימיים, החליטו הקרנות שהשקיעו בחברה לקחת את המושכות לידיהן, הזרימו לה הון והחליפו את מנהלי החברה. מאז נרשמה התאוששות מרשימה בתוצאותיה.

לאירונאוטיקס מספר חברות בנות: אר.טי (RT) בתחום בלוני התצפית; פוזידרון (PoziDrone) בתחום הרחפנים; קונטרופ (Controp) בתחום מערכות התצפית, העדשות והאלקטרואופטיקה; קומטקט (Commtact) בתחום פתרונות התקשורת וההצפנה וזנזוטרה (Zanzottera), המתמחה בייצור מנועים עבור מל"טים. החברה האם מייצרת מל"טים, והחברות הבנות מייצרות רכיבים ומוצרים משלימים לפעילותה, כך שכל שרשרת האספקה נמצאת בתוך הקבוצה ללא תלות בגורמים חיצוניים.

מדוחות אירונאוטיקס עולה כי כ-35% מההכנסותיה אשתקד, שהסתכמו ב-137 מיליון דולר, הגיעו מאירופה, 30% מאסיה, 18% מישראל, 10% מאמריקה ו-7% מיבשת אפריקה. לחברה, בה מועסקים כ-660 עובדים, יש כיום 70 לקוחות מ-52 מדינות. מתוכם יש לה שני לקוחות מהותיים, הראשון היה אחראי לכ-20% מההכנסות אשתקד והשני ל-13%, כך שהפסקת ההתקשרות עם אחד מהם מסיבה כזו או אחרת, עלולה להביא לפגיעה קשה בתוצאותיה העסקיות.