קמטק הגישה את התשקיף להנפקת המניות, והמניה צנחה

על-פי התשקיף שהוגש, קמטק עשויה לגייס עד 50 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות רגילות, זכויות, אופציות או שילוב שלהן

מניית קמטק  נפלה אתמול (ד') בנאסד"ק ב-13.6% במחזור מסחר גבוה פי 7 מהממוצע במניה, והיום בשעות הבוקר המניה נחלשה במהלך המסחר בבורסה בתל אביב. הסיבה לירידות הייתה הגשת נוסח סופי לתשקיף מדף לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC).

על-פי התשקיף שהוגש, קמטק עשויה לגייס עד 50 מיליון דולר באמצעות הנפקת מניות רגילות, זכויות, אופציות או שילוב שלהן. במקביל, עשויה בעלת השליטה בקמטק, חברת פריורטק, למכור עד 6 מיליון מניות קמטק. במחיר הנוכחי מדובר על מכירה בשווי של 39.8 מיליון דולר, שאם אכן תתבצע, תוריד את ההחזקה של פריורטק בקמטק מ-46.9% ל-29.2%.

החזקות מיטב דש למכירה

בדומה לתשקיף מדף קודם שהגישה קמטק, גם החזקות בית ההשקעות מיטב דש בחברה מופיעות ככאלה שעומדות למכירה. מיטב דש מחזיק באופציות על 1.65 מיליון מניות קמטק, ועשוי למכור את כולן. האופציות ניתנו כחלק מהסכם הלוואה בסך 80 מיליון שקל שקיבלה פריורטק ממיטב דש בשנה שעברה, ונועדה לאפשר לה לפרוע חוב לקרן פימי. כחלק מההסכם נתנה פריורטק לבית ההשקעות אופציות על כ-4.5% ממניות קמטק במחיר מימוש של 2.36 דולר למניה (לעומת 6.63 דולר כיום) עד שנת 2021.

קמטק מייצרת מערכות בדיקה לתעשיית המעגלים המודפסים ולמרות הנפילה במניה אתמול, היא עדיין רושמת תשואה חיובית של 102% במניה מתחילת השנה. שווי השוק של קמטק הוא 234 מיליון דולר ובסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה 24.3 מיליון דולר.