נעילה מעורבת בארה"ב: מניות אפל, גוגל ואמזון ירדו בחדות

מדד ה-Nasdaq יורד בכ-2% ■ בחירות בבריטניה: מפלגת השלטון איבדה את הרוב בפרלמנט, מיי תנסה להרכיב ממשלה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע הדרמה בבחירות בבריטניה ואיבוד הרוב בפרלמנט של מפלגת השלטון. באירופה נרשמו עליות שערים ובאסיה המסחר ננעל בנטייה לעליות. 

 

בבריטניה התחוללה הלילה דרמה בבחירות לראשות הממשלה. לפי מדגם אחרון, המפלגה השמרנית של ראש הממשלה תרזה מיי איבדה את הרוב בפרלמנט (על אף שתישאר הגדולה ביותר) וזכתה ב-314 מושבים, בעוד שמפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין זכתה ב-261 מושבים. מפלגת השלטון איבדה 12 מושבים בעוד שהמפלה השנייה הוסיפה לעצמה 31 מושבים.

יחד עם זאת, מיי הודיע שתבקש מהמלכה אישור להרכיב ממשלה. חלק מהאנליסטים לא מעניקים משמעות מהותית לתוצאות הבחירות בבריטניה על השווקים הפיננסיים, בעוד שחלק אחר מעריך כי השוק מגיב בחסר לסיכון שעולה מאי-היציבות שם. (לסיפור המלא)

מניות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב נסחרו בסנטימנט שלילי: נציין את אפל , אלפאבית ו-אמזון .

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם נתון המלאים הסיטונאיים לחודש אפריל, שירדו ב-0.5% לעומת הצפי לירידה של 0.1%. בזירת הדוחות הכספיים לא צפויים היום פרסומים מהותיים.

ברקע למסחר בוול סטריט, עדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי אתמול בסנאט, כשבבסיס עדותו היה מאמץ שיטתי ומכוון לקעקע את יושרתו של הנשיא דונלד טראמפ ולהדגיש את חומרת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. מנגד, הבית הלבן יצא למתקפה במאמץ להדוף את האשמותיו של קומי וטען כי הוא מדליף ושקרן.

העימות המתוקשר בין קומי לטראמפ משפיע על ציפיות המשקיעים באשר ליכולותיו של הנשיא לעמוד בהבטחותיו של "אמריקה תחילה", הרפורמות והמהלכים בכלכלת ארה"ב שהציתו את הראלי בוול סטריט מאז היבחרו של טראמפ לבית הלבן. אם דברי קומי יוכחו כנכונים, הם יכולים לשמש בסיס לדרישות של מחוקקים דמוקרטים לפתוח נגד טראמפ בהליכי אימפיצ'מנט (כתב אישום בבית-הנבחרים והדחה) בגין ניסיון לשבש הליכי משפט. 

"לארה"ב יש את העניינים שלה", אמר קונור קמפבל, אנליסט שווקים מ-Spreadex בהתייחס להשפעת הבחירות בבריטניה על שוק המניות בוול סטריט. "המשקיעים בארה"ב לקחת יותר בחשבון את פרשת טראמפ-קומי-רוסיה, ואת האפשרות להעלאת ריבית בשבוע הבא, כך שענייני תרזה מיי בבריטניה פחות מעסיקים אותם", אמר.

נכון להיום, החוזים על ריבית הפד מגלמים סיכויים של 95.8% להעלאת ריבית בישיבה הקרובה של ועדת השוק הפתוח ב-14 ביוני. "רק החרפה משמעותית בתפיסת הסיכונים באשר לבריטניה יכולה להשפיע על וול סטריט", אמר קרייג ארלם, אנליסט ב-OANDA. "אם היום יהיו עליות - זה יוכיח בוודאות שענייני בריטניה לא משפיעים".

מניית חברת התרופות אנדו אינטרנשיונל  הודיעה אמש כי ה-FDA הורה לה להפסיק לשווק את התרופה שלה לשיכוך כאבים Opana ER מחשש להשפעות לוואי לא תקינות.

מניות הבנקים הבריטים שרשומות בארה"ב ריכזו עניין ברקע הדרמה בבחירות. נציין את רויאל בנק אוף סקוטלנד וברקליס .

מניית Nvidia   עמדה במוקד ברקע העלאת המלצה מסיטיגרופ.

מניית מזור רובוטיקה  צנחה אתמול בחדות במסחר ובולטת גם היום. החברה דיווחה אתמול כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדיה בחודש מאי השנה, ולא הרחיבה יותר מכך.

עליבאבא  פרסמה תחזיות חזקות מהצפוי להכנסות בשנה הקרובה. החברה צופה לרשום גידול של כ-50% בהכנסותיה.

מניית סנאפ  המשיכה את התקופה הרעה, לאור הורדת דירוג נוספת - הפעם מצד סיטי. אנליסט בנק ההשקעות הוריד את מחיר היעד של המניה ל-24 דולר - ירידה של 4 דולר לעומת מחיר היעד הקודם. האנליסט הסביר את שינוי ההמלצה מ"קנייה" ל"נייטרלי" בכך שגדילת מספר המשתמשים של סנאפ צפויה להשאר צנועה בעתיד הקרוב, וכי צמיחת ההכנסות עלולה להיות איטית מהצפוי בחצי השני של השנה הנוכחית.