זירת הקרב הבאה בין קוקה-קולה ופפסיקו: מי קוקוס

במאמץ לשפר את תדמיתן הציבורית ולגוון את סל המוצרים שלהן, ענקיות המשקאות פונות לטריטוריות חדשות

בקבוקי פלסטיק ממוחזרים / צילום: רויטרס
בקבוקי פלסטיק ממוחזרים / צילום: רויטרס

שתיים מיצרניות המשקאות הגדולות בעולם מבקשות להציג לציבור תדמית בריאה ורעננה, ואחת הדרכים שבחרו לכך היא מכירת מי קוקוס.

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי פפסיקו  שוקלת להגיש הצעה לרכישת All Marker, יצרנית מותג מי הקוקוס המוביל Vita Coco. אם ההצעה תתקבל, העסקה תסייע לפפסיקו לעקוף את יריבתה המושבעת, חברת קוקה-קולה  - שבבעלותה מותג מי הקוקוס Zico - ולהפוך למובילה עולמית במכירות המוצר.

ההתעניינות של פפסיקו במותג מי הקוקוס הפופולרי אינה מפתיעה, מאחר שחברות המשקאות סובלות באופן מתמשך מהתדמית הרעה שמייצרת השפעתם השלילית של המשקאות עתירי-הסוכר על בריאות הציבור בארה"ב. ככל שההשקפה לפיה המשקאות הממותקים מהווים חלק עיקרי מהגורמים למגפת ההשמנה האמריקאית קונה לה תומכים רבים יותר, גובר הלחץ על חברות המזון והמשקאות להציע סל מוצרים בריא יותר. מנכ"לית פפסיקו, אינדרה נואי, אמרה למשקיעים באפריל כי היא מחויבת לשנות את החברה עד שתהיה מסוגלת "לספק מוצרים דלים בסוכר, לצד מוצרים רבים שאינם מכילים סוכר כלל ומשקאות בעלי ערכי תזונה חיוביים".

אחת מהדרכים להשיג את המטרות האמורות היא לגוון את סל המוצרים מעבר למשקאות מוגזים ומיצים עתירי-סוכר. הגדילה העצומה - 350% בין 2011 ל-2017 - במכירות מי הקוקוס בארה"ב הופכת את המוצר הספציפי למטרה טבעית עבור פפסיקו. לפי מומחים בארה"ב, Vita Coco מייצג כרבע ממכירות מי הקוקוס בעולם.