יציבות בסיום בבורסה; מזור ירדה בכ-8%; ברן צנחה בכ-19%

נעילה מעורבת שלשום בוול סטריט; הנאסד"ק בלט לשלילה ■ מזור הוסיפה להיסחר תחת לחץ על רקע פשיטת רשות ני"ע על משרדיה ■ ראיון נרחב למנכ"ל פורסייט ב"גלובס": "שוק ההון לא מבין מה יש לנו בידיים"

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב התנהל היום (א') במגמה מעורבת לאחר ירידות קלות בפתיחת המסחר ובסיומו של יום הסתיים ביציבות, על רקע המגמה המעורבת שחתמה ביום שישי האחרון את המסחר בוול סטריט, כשמדד הנאסד"ק בלט לשלילה עם ירידות חדות בנעילת המסחר בניו-יורק.

 

בבריטניה התחוללה דרמה בבחירות לראשות הממשלה. אומנם המפלגה השמרנית של ראשת הממשלה תרזה מיי זכתה בבחירות, אך איבדה את הרוב בפרלמנט ותיאלץ להרכיב קואליציה. בתגובה, רבים קוראים למיי להתפטר, והחשש בשווקים הוא לטלטלה נוספת בבריטניה לקראת השיחות הקשות על הברקזיט.

גם בארה"ב לא שקט, עם עדותו של ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי בסנאט, כשבבסיס עדותו היה מאמץ שיטתי ומכוון לקעקע את יושרתו של הנשיא דונלד טראמפ ולהדגיש את חומרת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. מנגד, הבית הלבן יצא למתקפה במאמץ להדוף את האשמותיו של קומי וטען כי הוא מדליף ושקרן.

העימות המתוקשר בין קומי לטראמפ משפיע על ציפיות המשקיעים באשר ליכולותיו של הנשיא לעמוד בהבטחותיו של "אמריקה תחילה", הרפורמות והמהלכים בכלכלת ארה"ב שהציתו את הראלי בוול סטריט מאז היבחרו של טראמפ לבית הלבן. אם דברי קומי יוכחו כנכונים, הם יכולים לשמש בסיס לדרישות של מחוקקים דמוקרטים לפתוח נגד טראמפ בהליכי אימפיצ'מנט (כתב אישום בבית-הנבחרים והדחה) בגין ניסיון לשבש הליכי משפט.

 

מכל מקום, כבר השבוע יחליט הפדרל ריזרב בנוגע לריבית בארה"ב, כאשר החוזים העתידיים מעניקים ודאות גבוהה במיוחד לאפשרות של העלאת ריבית.

ברן  צללה היום לאחר שהחברה הודיעה כי פרויקט בהיקף של 760 מיליון שקל ברוסיה בוטל במפתיע על ידי המזמינה.

מנכ"ל פורסייט  העניק בסוף השבוע ראיון נרחב ל"גלובס", במרכזו הוא טען כי "שוק ההון לא מבין מה יש לנו בידיים". לאחר ניסוי מוצלח בסין, אמר חיים סיבוני כי "אנו צריכים לחתום חוזים מול יצרניות רכב גדולות, ואני מאמין שזה יקרה בקרוב". [לראיון המלא]

מזור רובוטיקה  צנחה בסוף השבוע, בהמשך לירידות חדות בת"א, לאחר שדיווחה ביום ה' האחרון כי רשות ניירות ערך פשטה על משרדיה בחודש שעבר, ולא הרחיבה יותר מכך.

אלקטרה הודיעה הבוקר כי זכתה במכרז של משרד הביטחון להקמת בסיס אימונים לצה"ל תמורת סכום מוערך של כ-330 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט, החברה הבת אלקטרה בנייה תקים את בסיס האימונים בשטח של כ-38 אלף מ"ר. העבודות צפויות להתחיל בחודשים יולי-אוגוסט 2017.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]