הממשלה אישרה תוכנית "ישראל דיגיטלית" ב-1.5 מיליארד שקל

התוכנית שמוביל המשרד לשוויון חברתי בראשות השרה גילה גמליאל מתיימרת להוות "מצפן דיגיטלי" עבור כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך לפחות עד שנת 2020

גילה גמליאל / צילום: כפיר זיו
גילה גמליאל / צילום: כפיר זיו

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את התוכנית הלאומית "ישראל דיגיטלית" שמוביל המשרד לשוויון חברתי בראשות השרה גילה גמליאל. התוכנית מתיימרת להוות "מצפן דיגיטלי" עבור כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך לפחות עד שנת 2020, ובמסגרת התקציב הדו-שנתי של 2017-2018 היא תוקצבה בכ-1.5 מיליארד שקל.

לתוכנית שאושרה שלוש מטרות מרכזיות, ובראשן צמצום פערים חברתיים וגאוגרפיים באמצעות התמודדות עם הפער בין פריפריה למרכז, הורדת יוקר המחיה ומיצוי זכויות בתחום הרווחה והבריאות. המטרה השנייה היא להביא לצמיחה כלכלית מואצת באמצעות קידום תעשיות ועסקים דיגיטליים, פיתוח תשתיות ופיתוח שוק תעסוקה מודרני; והמטרה השלישית היא להפוך את השירות הממשלתי לחכם וידידותי יותר, באמצעות הנגשת משרדי הממשלה והשלטון המקומי ושיפור השירות לאזרח.

כך למשל, בתחום מיצוי הזכויות יעלה בקרוב לאוויר "מנוע הזכויות" - אתר אינטרנט עם אפליקציה תואמת לסלולר שיאפשר לקבל מידע על מלוא הזכויות שמגיעות באמצעות הזנה פשוטה של פרטים אישיים. תוכניות שונות פותחו גם עבור מערכת החינוך ומערכת הבריאות, כאשר בימים אלה מתנהל פיילוט לניהול וייעול מערך התורים בחדרי המיון.

"באמצעות התוכנית שאישרנו היום נביא למצב בו לכל ילדה וילד בישראל יהיו התשתיות והידע הדיגיטלי הנדרשים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם", אמרה היום השרה גמליאל. "התוכנית תאפשר הזדמנות אמיתית למוביליות בחברה הישראלית ותקרב את היום בו ילדה מדימונה או ילד מרהט, יקימו את הגוגל או הפייסבוק הבאים", הוסיפה גמליאל.