אחרי BSD: יוסי ויליגר השתלט גם על דירקטוריון ויליפוד

באסיפת בעלי המניות שנערכה אתמול הודחו חברי הדירקטוריון, ומונו דירקטורים חדשים

יוסי ויליגר. מציע למנות את עצמו ואת אחיו לדירקטוריון / צילום: תמר מצפי
יוסי ויליגר. מציע למנות את עצמו ואת אחיו לדירקטוריון / צילום: תמר מצפי

הושלמה ה"הפיכה" של יוסי ויליגר בדירקטוריון ויליפוד  . באסיפת בעלי המניות שנערכה אתמול (א'), הושג כצפוי הרוב הנדרש להדחת חברי הדירקטוריון ולמינוי דירקטורים חדשים כפי שהציע ויליגר. זאת, למרות המלצתה של חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, להתנגד למהלך.

בעלת השליטה בויליפוד עם כ-62% מהמניות היא חברת BSD, שהיא חלק מפירמידת החברות שבשליטת ישראל 18 של גרגורי גורטובוי. עם זאת, ויליגר שמחזיק ב-28% מ-BSD הצליח לאחרונה להביא להדחת דירקטוריון BSD. הרוב הנדרש בהצבעה היה רוב רגיל.

היום (ב') דיווחה ויליפוד לבורסה כי כל ההצעות שעלו להצבעה באסיפה, למעט הצעה לאשר רכישת פוליסת ביטוח מסוג run-off לכיסוי אחריות נושאי המשרה והדירקטורים שכהונתם מסתיימת. ההצעות שאושרו הן סיום כהונתם של כל הדירקטורים המכהנים למעט הדירקטורים החיצוניים - כלומר, הפסקת כהונתם של אריק ספרן, שלהבת חסדיאל, אלי ארד, אילן אדמון וגורטובוי שכיהן כיו"ר ויליפוד; ומינוי דירקטורים חדשים - ויליגר, אחיו צבי ויליגר, יעקב נבון ובן-ציון (בנצי) סאו.

נבון הוא שותף ומנהל בפירמת רואי החשבון נבון ויספלד, וסאו, לשעבר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, הוא בעלים ושותף בחברת חקירות מודיעין. האחים ויליגר הקימו וניהלו את ויליפוד, והספיקו למכור את השליטה בה פעמיים תמורת מאות מיליוני שקלים. בפעם הראשונה הם מכרו את השליטה לארקדי גאידמק, ולאחר שהשליטה חזרה אליהם לאור קשיי גאידמק, מכרו את השליטה בה לידי אלכסנדר גרנובסקי.

החזקות גרנובסקי נמכרו לגורטובוי ב-2015. בתקופת גורטובוי נפרדו האחים מכל תפקידיהם בויליפוד, אך כאמור כעת חוזר ויליגר לשלוט בחברה בפועל. לאחר החלפת הדירקטוריון, נראה שהשלב המתבקש הבא הוא לייצר שינוי גם בהנהלת החברה, וכן החלפת חברי הדירקטוריון בחברה הבת, ג. ויליפוד אינטרנשיונל שנסחרת בנאסד"ק.

ויליפוד עוסקת ביבוא, בייצור ובשיווק של מאות מוצרי מזון בישראל ובחו"ל ונסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 230 מיליון שקל. מלבד BSD, ישנם עוד שני בעלי עניין בחברה - מנורה, שמחזיקה בכ-15.7%, ואלטשולר שחם עם כ-6.2%. מנורה סירבו לעדכן כיצד הצביעו אתמול, ואילו באלשטולר שחם תמכו בהחלפת הדירקטורים.