"לפרסם הדוח הפנימי של רמ"י על השמאי הממשלתי אוהד עיני"

התנועה לאיכות השלטון ויו"רית מרצ זהבה גלאון פנו לרשות מקרקעי ישראל ולמנכ"ל הרשות, עדיאל שמרון, בדרישה לפרסם את דוח הביקורת הפנימית מ-2014 הנוגע להתנהלותו של עיני

אוהד עיני / צילום: תמר מצפי
אוהד עיני / צילום: תמר מצפי

התנועה לאיכות השלטון ויו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנו לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ולמנכ"ל הרשות, עדיאל שמרון, בדרישה לפרסם את דוח הביקורת הפנימית מ-2014 ברמ"י, הנוגע להתנהלותו של אוהד עיני, מי שהיה שמאי רמ"י ומונה לאחרונה לתפקיד השמאי הממשלתי הראשי. על קיומו של הדוח פורסם לראשונה ב"גלובס".

התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשה גם לפי חוק חופש המידע, בנימוק שאי חשיפת הדוח בוועדת האיתור שבחרה את עיני לא הייתה תקינה.

לטענת גלאון, "העובדה כי עיני היה מעורב בעסקת מקרקעין מפוקפקת באחד מהיישובים מעבר לקו הירוק, מעלה ספק רב באשר לכשירותו לכהן בתפקיד מרכזי וחשוב זה. בלתי סביר באופן קיצוני שהליך איתור השמאי הממשלתי הראשי היה כה חלקי ולקוי, ושדוח הביקורת בו היה מעורב עיני עצמו כלל לא הוצג לחברי ועדת האיתור".

לדברי גלאון, מתעורר "ספק רב באשר לכשירותו של עיני לכהן בתפקיד מרכזי וחשוב זה. על כן, אני מבקשת ממך לחשוף לאלתר את דוח הביקורת הנוגע לאוהד עיני.