גם אנטרופי נגד התגמולים ליו"ר מיילן: "מופרזים ולא מוצדקים"

יו"ר החברה, רוברט קורי, זכה ב-2016 לתגמול כולל בסך של 164 מיליון דולר ■ בניגוד לחברת הייעוץ ISS, אנטרופי תומכת במינויים לדירקטוריון "כדי לא לערער יציבות החברה"

רוברט קורי/ צילום:תמר מצפי
רוברט קורי/ צילום:תמר מצפי

חברת הייעוץ אנטרופי מצטרפת לגל ההתנגדויות לתגמולי הבכירים במיילן, ובהמלצה שפורסמה לקראת אסיפת בעלי המניות בחברת התרופות, אנטרופי ממליצה להתנגד לסעיף הנוגע לתוכניות התגמול בחברה. נזכיר שקבוצה של כמה בעלי מניות במיילן פרסמה קריאה להתנגד לתגמולים ולמינוי מחדש של דירקטורים, ואתמול גם חברת הייעוץ האמריקאית ISS המליצה ללקוחותיה להתנגד הן לתגמולים והן למינוי הדירקטורים. באנטרופי דווקא ממליצים לאשר את המינוי מחדש של הדירקטורים, אך כאמור ממליצים להתנגד לתגמולים.

מדובר בהצבעה לא מחייבת עבור מיילן, אולם החברה ציינה בזימון לאסיפה כי ועדת התגמול שלה תביא בחשבון את תוצאות ההצבעה כשתשקול הסכמי תגמולים עתידיים.

מיילן  נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א, אליה הצטרפה כשניסתה להשתלט על פריגו שגם היא חברה דואלית. מאז צירופה לבורסה ולמדדים המובילים, גופים מוסדיים ישראליים רבים הפכו לבעלי מניות במיילן. לפי נתוני ISS, מגדל היא בעלת המניות הישראלית הגדולה ביותר והיא מחזיקה ב-1.1% ממניות מיילן, בשווי נוכחי של 232 מיליון דולר.

בשביל הבונוס - קורי "עובד חברה"

באנטרופי מזכירים שיו"ר מיילן, רוברט קורי, זכה ב-2016 לתגמול כולל בסך של 164 מיליון דולר. "ביוני 2016 הוחלט להמשיך את כהונתו של קורי כיו"ר הדירקטוריון, אולם מעתה תחת הסיווג Non-Employee Director במקום Executive Chairman. בהתאם, נקבעו למר קורי תנאי העסקה חדשים. אנו מוצאים את שינוי הסיווג כסמנטי בלבד, שכן החברה מציינת כי יישאר פעיל כיו"ר הדירקטוריון. ואולם, להבנתנו שינוי הסיווג הנ"ל הוביל למתן מענקי פרישה בסכום של כ-90 מיליון דולר, בטענה כי החברה רואה כעת בקורי נושא משרה שאינו עובד של החברה, ולכן קמה לו הזכות למענקי הפרישה שאותם צבר כנושא משרה בחברה".

עוד מוסיפים באנטרופי, כי למרות שאינו עובד החברה, הדירקטוריון העניק לקורי בונוס מבוסס יעדים של 20 מיליון דולר, אף שב-2014 נקבע כי הבונוס יינתן רק בתנאי שקורי יועסק בחברה בסוף 2016. "למרות שלעניין תנאי הפרישה נחשב קורי כמי שאינו עובד של החברה החל מחודש יוני 2016, הרי שלעניין הזכאות לבונוס, כהונתו כדירקטור שאינו עובד בחברה מספקת את דירקטוריון החברה".

לפי אנטרופי, סכומי התגמולים של קורי "מופרזים ואינם מוצדקים", והם כשלעצמם מחייבים התנגדות לתוכנית התגמול.

"התגמול שניתן לנושאי המשרה הבכירים בחברה ב-2016 הינו חריג גם ביחס לקבוצת ההשוואה", כותבים כלכלני אנטרופי. לדבריהם, בעוד ששווי החברה, התשואה על ההון ותשואת המניה ב-2016 ממקמים את מיילן באחוזונים ה-46%, 28% ו-24% בהתאמה ביחס לקבוצת ההשוואה, השכר המצטבר של נושאי המשרה נמצא באחוזון ה-100% (הגבוה ביותר); או 67% בנטרול שכרו של קורי. "בשנים האחרונות חלו ירידות ברווח הנקי ובתשואת המניה", מזכירים באנטרופי.

אנטרופי ממליצה דווקא לתמוך במינוי מחדש של הדירקטורים, וביניהם קורי, המנכ"לית הת'ר ברש והנשיא רג'יב מאליק. "בשנים האחרונות עלה חשש ביחס לעצמאות חברי הדירקטוריון וטיב הפיקוח על הנהלת החברה, זאת לצד רמת ממשל תאגידי אשר אינה ברמה מספקת. עם זאת, אנו מציינים זאת כנקודות חולשה בלבד, וסבורים כי התנגדות גורפת לכלל חברי הדירקטוריון בשלב זה עשויה לייצר חוסר ודאות ולערער את יציבותה של החברה", נכתב בהמלצה.