עדות סשנז בארה"ב: מתחייב שלא אפעל לפיטורי החוקר המיוחד

ג'ף סשנז בשימוע בוועידת המודיעין של הסנאט: "הטענות ששיתפתי פעולה עם הרוסים – שקר מתועב וראוי לבוז" ■ דיווח בלומברג: האקרים רוסיים התערבו בבחירות ב-39 מדינות בארה"ב

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ / צילומים: רויטרס

שר המשפטים של ארה"ב, ג'ף סשנז, אמר הערב (ג'), בשימוע בוועדת המודיעין של הסנאט, שיש לו ביטחון ביועץ המיוחד רוברט מולר, חוקר-העל שמינה משרד המשפטים לרכז את כל החקירות הפדרליות לגבי קשרים בין מטה הבחירות של דונלד טראמפ לבין גורמים ברוסיה ב-2016, לרבות שגריר רוסיה בארה"ב, סרגיי קיסליאק.

הוא החל בעדותו זמן קצר לאחר שסוכנות בלומברג דיווחה כי האקרים רוסיים התערבו בהליך הבחירות ב-39 מדינות מארה"ב.

להתבטאות של סשנז יש משמעות מיוחדת על רקע דברים שהשמיע ידיד של הנשיא טראמפ, ביום ב', שלפיהם הנשיא בוחן אפשרות לפטר את החוקר המיוחד. אפשרות זו מחוללת סערה בארה"ב והניעה אפילו מחוקקים רפובליקאים להזהיר את טראמפ שיימנע מצעד כזה. הנשיא עצמו אינו רשאי לפטר ישירות את היועץ המיוחד, אך הוא יכול להורות לשר המשפטים לעשות כן.

סשנז נמנע מלהגיב על דיווחים שטראמפ אכן שוקל לפטר את היועץ המיוחד, אך אמר, כי הוא מכיר את מולר שנים רבות והביע תמיכה בו. "יש לי אמון במר מולר", אמר שר המשפטים.

הוא ציין, כי הוא אישית לא ינקוט כל צעד שיביא להדחתו של מולר מפני שהוא - סשנז - החריג עצמו מכל מעורבות בהחלטות של משרד המשפטים שנוגעות ב"קשר הרוסי", לאחר ש"שכח" לדווח על פגישה שלו עם השגריר הרוסי בתוקף תפקידו כחבר במטה הבחירות של טראמפ.

על הטענות שהוא, סשנז, שיתף פעולה עם הרוסי ב-2016 בנוגע לבחירות בארה"ב, אמר שר-המשפטים שזה "שקר מתועב וראוי לבוז". לדבריו, הוא הוא אינו מודע לפרטים של החקירה על המעורבות הרוסית בבחירות.

הוא התחמק כמה פעמים מתשובות על שאלות על שיחותיו עם טראמפ לגבי רוסיה. הוא טען, כי "על פי נהלי משרד המשפטים לא אוכל להפר את מחויבותי (לנשיא) ועלי להגן על שיחות חסויות עמו".