בונה על שוקי חו"ל: גזית גלוב עם העיניים קדימה

תוצאות הרבעון הראשון של קבוצת גזית גלוב, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב, אירופה, ברזיל וישראל, משקפות ירידה ברמת המינוף, עלייה ביתרת הנזילות וגמישות פיננסית רחבה

חיים כצמן/ צילום:בלומברג
חיים כצמן/ צילום:בלומברג

קבוצת גזית גלוב  פועלת באמצעות החברות המוחזקות בתחום הנדל"ן המניב המסחרי בארה"ב, באירופה, בברזיל ובישראל. חברת נורסטאר מחזיקה בכ-50.6% מהון מניות החברה ונמצאת בבעלות חיים כצמן ודורי סגל.

גזית גלוב נסחרת בבורסת תל-אביב בשווי של כ-7 מיליארד שקל ונכללת במדד ת"א 35. נוסף על כך, נסחרת הקבוצה בבורסת ניו-יורק ובבורסת טורונטו. גזית גלוב עוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ביותר מ-20 מדינות.

הקבוצה מחזיקה בפורטפוליו הכולל 134 נכסים, המשתרעים על שטח של כ-2.6 מיליארד מ"ר ורשומים בספרים בשווי של כ-34 מיליארד שקל. נכסי החברה מניבים NOI (הכנסה תפעולית נטו) שנתי של כ-1.9 מיליארד שקל (על בסיס הרבעון הראשון של 2017), המשקפים תשואת NOI של כ-5.8% על הנכסים. הנכסים מושכרים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-95%.

החברות העיקריות בבעלות קבוצת גזית גלוב הן:

Atrium European Real Estate (55%), המחזיקה בנכסים מסחריים במרכז ומזרח אירופה - בעיקר בפולין. החברה נסחרת בבורסות בווינה ובאמסטרדם.

Citycon (43.3%), המחזיקה בנכסים מסחריים בצפון אירופה - בעיקר בפינלנד, שבדיה ונורבגיה - ונסחרת בבורסת הלסינקי.

First Capital Realty (32.7%), המחזיקה ב-159 נכסים מניבים בקנדה ונסחרת בבורסת טורונטו.

Regency (11.5%), המחזיקה ב-429 נכסים מסחריים בארה"ב. במהלך הרבעון הראשון השנה הושלם מיזוג של Equity One ו-Regency.

נוסף על כך, פועלת הקבוצה באמצעות החברות הפרטיות גזית ישראל, גזית ברזיל וגזית גרמניה.

חוב פיננסי של 14 מיליארד שקל

קבוצת גזית גלוב פועלת ליישום האסטרטגיה שלה תוך התמקדות בפעילות הליבה, גידול ברכיב הנדל"ן הפרטי, במקביל לשיפור רמות המינוף. במהלך הרבעון השני השנה הקימה את חברת Gazit Horizons, שתשקיע בנכסים מניבים בעלי מרכיב משמעותי של קמעונות וייתכן גם דיור להשכרה בערים מרכזיות בארה"ב, ובעיקר בניו-יורק, בבוסטון, בוושינגטון, בלוס אנג'לס, בסן פרנסיסקו ובמיאמי.

גזית גלוב ביצעה כמה מהלכים שנועדו לפנות תזרים לחברה החדשה לרכישת נכסים. הקבוצה מימשה כ-3.4% מהחזקותיה ב-First Capital Realty תמורת כ-500 מיליון שקל וכ-1.6% מהחזקותיה ב-Regency תמורת 710 מיליון שקל.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2017 עם קיטון של כ-3.2% ב-NOI (בעקבות התחזקות השקל), שהסתכם לכדי 477 מיליון שקל, והפסד של כ-276 מיליון שקל בשורה התחתונה. עם זאת, ההון העצמי של החברה גדל בכ-11% והסתכם לכ-9 מיליארד שקל בעקבות הפסקת איחודן של Equity One ו-First Capital Realty.

היקף החוב הפיננסי של החברה הוא כ-14 מיליארד שקל (מתוכם כ-11.5 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח), בריבית אפקטיבית של כ-3.6%, כאשר קיימת ירידה ברמת המינוף. שיעור ה-LTV (הלוואה מתוך שווי הנכס) הצטמצם בתקופת הדוח לכ-54% בעקבות השלמת המיזוג בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל. לחברה רמת גמישות פיננסית גבוהה, עם היקף משמעותי של נכסים לא משועבדים. עם פרסום הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-68 מיליון שקל.

לסיכום, תוצאות החברה לרבעון הראשון משקפות שיפור בפרופיל הפיננסי של החברה עם ירידה ברמת המינוף, עלייה ביתרת הנזילות וגמישות פיננסית רחבה.

■ הכותבים הם מנהל מחלקת מחקר ואסטרטגיה בקבוצת אקסלנס ואנליסטית בכירה במחלקת המחקר בקבוצת אקסלנס. הנתונים מבוססים על דיווחים פומביים של החברה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה.